BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A HelloPaynél megdöbbentek a GVH vizsgálata miatt

A fizetőterminálok üzemeltetője szerint a jogbiztonságba vetett hitet ássa alá a Gazdasági Versenyhivatal eljárása és kommunikációja.

A HelloPay megdöbbenéssel olvasta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) honlapján közzétett sajtóközleményt, amely arról tájékoztatja a közvéleményt, hogy ismételten vizsgálatot indított egy korábban már lezárt ügyben. Az újabb vizsgálat megindítása jogilag kifogásolható, ezen túlmenően a vizsgálódás megindításával kapcsolatos kommunikáció indokolatlan, hírnevére nézve káros és súlyos versenyhátrányt okoz, egyúttal sérti a vendéglátóiparban dolgozók érdekeit is – közölte a VG-vel a vállalat.

HelloPay, tip4you
 

A mindössze indítási folyamatban lévő vizsgálatról szóló híradás széleskörűen jelent meg a hazai sajtóban, ez pedig jelentősen csorbíthatja a HelloPay hírnevét, és hátrányosan érinti partneri megállapodásairól szóló tárgyalásait, egyúttal versenyhátrányba hozza hasonló üzleti konstrukcióval dolgozó riválisaival szemben is. Idetartozik, hogy a GVH mindössze egyetlen bejelentés miatt indított újabb vizsgálatot és adott ki előzetes közleményt, tehát nem tömeges fogyasztói panaszra reagált, miközben eljárása alkalmas arra, hogy a szórakozóhelyek vendégei körében és a személyzet irányában is hangulatot keltsen, bizalmatlanságot szüljön – írja a cég.

A jogbiztonságba vetett hitünket ássa alá, hogy a GVH egy olyan piaci megoldással kapcsolatban indít eljárást, amelyre vonatkozóan a korábbi eljárást lezáró utóvizsgálati határozatban éppen egy évvel ezelőtt azt írta le, hogy a bemutatott megoldás összhangban van a jogszabályi előírásokkal

– hívja fel a figyelmet Varga Norbert, a HelloPay Zrt. vezérigazgatója. Hangsúlyozta, a cég nem csupán módosította a fizetőterminálokon futó digitális borravalóadás működési mechanizmusát, de a változtatásokat a GVH korábbi iránymutatásaival összhangban, a GVH által írásban is elismert, méltányolt módon tette meg. Kiemelte, hogy a terminálok használatával a fogyasztók szabad akaratukból és legjobb belátásuk szerint dönthetnek arról, akarnak-e, és ha igen, milyen mértékű borravalót adnak a terminálokat használó partnereknél.

A HelloPay Zrt. közleményét azzal zárja, hogy minden fenntartása ellenére, ahogyan eddig is, továbbra is mindenben együttműködik a GVH-val a vizsgálat lefolytatásának támogatásában, és megtesz mindent a helyzet megnyugtató rendezése érdekében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.