A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított az eOptika szemüveg- és kontaktlencse-webáruház üzemeltetőjével szemben, mivel vélhetően több szempontból is jogsértő gyakorlatot folytat a fogyasztókkal szemben, például az árfeltüntetés területén. A hatóság gyanúja szerint a vállalkozás a honlapján olyan ár-összehasonlítást alkalmaz, amely vizuális kialakításával (áthúzott Bolti ár, élénken hangsúlyozott online ár, valamint a kettő közti „kedvezmény” mértéke) megtévesztő módon árcsökkentés benyomását kelti a fogyasztókban. 

Eyeglasses,In,Shopping,Cart,On,Yellow,Background
Fotó: Shutterstock

Valójában azonban vélhetően nincs szó valódi árkedvezményről, az ár-összehasonlítás alapjául szolgáló „bolti árat” pedig a cég korábban valószínűleg nem alkalmazta.

A emellett azt is feltételezi, hogy a vállalkozás az iWear kontaktlencsék kapcsán – a cég logójának és márkanevének felhasználásával – azt a téves benyomást kelti weboldalán és reklámjaiban, hogy a termékek megvásárolhatók a webáruházában. Ott azonban a gyártó árucikkei nem elérhetők, helyettük a társaság az általa forgalmazott kontaktlencsék megvásárlására ösztönöz. A fogyasztók így összetéveszthetik a céget a termékek valódi forgalmazójával.