A Covid teljesen elmúlt, és az elmaradhatatlanná vált kézfertőtlenítőkön kívül szinte semmilyen nyomot nem hagyott a céges rendezvények piacán. A máskor holtszezonnak számító augusztus például rekordszámú csapatépítő, családos, valamint egyéni program időszaka volt, és a korábbi években megszokott eseményszám dupláját könyvelték el szeptemberben, sőt októberben is a rendezvényszervezők. 

csapatépítő
Fotó: Shutterstock

A nagyvállalati ügyfelekre specializálódott Life Training Kft. ügyvezetője, Kovács Andrea a VG-nek elmondta: az online évzáró rendezvények teljesen háttérbe szorultak. Az értekezletek egy része viszont hibrid eseménnyé alakult, amire külföldről is be tudnak hívni kollégákat élő csapatépítő programokba. Kitágult a tér, a külföldi kollégákat közelebb tudják hozni, és miután nem kell az utaztatásra költeni, ilyen téren rugalmasabbak lettek a cégek.

Ugyanakkor hatalmas az igény az együttlétre, karácsonyi ajánlatok tömkelege van kint a vállalatoknál, mert a vezetők látják és érzik, hogy a dolgozók szeretnének minőségi időt együtt tölteni.

A céges partik tartalma viszont változott, már nem az adrenalinképző programokra, nem az extrém kalandokra, aktivitásokra van igény, hanem a munkatársaknak lehetőséget szeretnének biztosítani az év végi kikapcsolódásra, beszélgetésre.

Elmélyült, de könnyed összejövetelekre, társasági kapcsolatok építésére, közös beszélgetésekre, közös alkotásokra vágynak az emberek.

Túl a Covidon, ám a háborús feszültségben nyakig benne, a miatti bizonytalanságtól feszülten, az inflációs hírek nyomásában feszültségoldásra van szükség, és a céges partnerek részéről kereslet is. 

A munkáltatók többsége érzi a felelősségét és a szerepét a munkavállalók lelki egészségének megőrzésében, éppen ezért nem sajnálják a pénzt a kikapcsolódást segítő évbúcsúztató ünnepi alkalmakra

 – szögezte le Kovács Andrea.

Kovács Andrea – fotó: Life Training

A kínálat széles és színes, klipkészítés, gasztrokaszinó és városi túrázás, közös alkotások egész sora szerepel benne, de van igény olyan stresszoldó programokra is, mint az arctorna vagy relaxációs technikák megismerése.

A partibüdzsé rendelkezésre áll, sok cégnél van kint egyeztetett tartalmú ajánlat, de a megrendeléseket egyre inkább last minute, a program előtt akár csak egy-másfél héttel véglegesítik az ügyfelek. A Life Training ügyvezetője szerint elképzelhető, hogy a fűtésszámlákkal kapcsolatos bizonytalanság az óvatosság oka, hogy ha szükséges, inkább pénzt és ne programot adhassanak dolgozóiknak a cégek.

A karácsonyi partikat zömében az ünnep előtti két hétben, döntően csütörtökön és pénteken tartják, ezekre az időpontokra – december 8–9-re és december 15–16-ra – már gyakorlatilag elfogytak a népszerű rendezvényhelyszínek.

 Az közben szedi az áldozatait, a nagy szállodák és vendéglők közül több bezárt novemberre, máshol a szolgáltatások elérhetősége, például a wellnessrészleg nyitvatartási ideje bizonytalan, és a büféasztal, a vacsora tartalma, valamint ára sem fixálható előre a gyorsan változó nyersanyagköltségek miatt.

Nem több, de nem is kevesebb

Egyelőre nem érzékelnek áremelések miatti lemondásokat a karácsonyi partik szervezői, de azt igen, hogy bár van fedezet a rendezvényekre, az nem több, mint az eddigiek. A résztvevőkre bontott költségek jellemzően 10–30 ezer forint között mozognak, ettől lefelé aligha, felfelé viszont lehet eltérés a program tartalmától és a helyszíntől függően – tudtuk meg.