Az M3 metróvonal középső szakaszának megújult Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomását január 23-án átadta az utasforgalomnak a Budapesti Közlekedési Központ, így kora délutántól Kőbánya-Kispest és Deák Ferenc tér között már metró szállítja az utasokat – ismertette hétfő kora délutáni közleményében a BKK.

Az M3 metróvonal középső szakaszának megújult Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásait január 23-án átadtuk az utasforgalomnak, így kora délutántól Kőbánya-Kispest és Deák Ferenc tér között már metró szállítja az utasokat. A Deák Ferenc tér kiemelt fontosságú közlekedési csomópont, mivel három metróvonal között biztosít átszállási lehetőséget. Mindkét belvárosi állomás akadálymentesen elérhető, így ismét bővül az egyenlő esélyű elérhetőség a közösségi közlekedésben.
Átadott két felújított metróállomást a BKK.
Fotó: BKV

A közleményben kifejtették, hogy a Deák Ferenc tér kiemelt fontosságú közlekedési csomópont, mivel három metróvonal között biztosít átszállási lehetőséget. Mindkét belvárosi állomás akadálymentesen elérhető, így ismét bővül az egyenlő esélyű elérhetőség a közösségi közlekedésben.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója az átadáson úgy nyilatkozott, hogy az újabb két belvárosi megállóval a végfázisában jár az M3 metrófelújítás,

májusban már egy kívül-belül újjászületett, modernizált, akadályoktól mentes, biztonságosabb vonalon közlekednek a szerelvények Újpesttől egészen Kőbánya-Kispestig.

A tavaly májusban átadott három belvárosi állomáson kerültek először utasforgalomba ferde pályás felvonók, amelyek a visszajelzések alapján elérték a céljukat. A Ferenciek terén szintén ferde pályás felvonó biztosít akadálymentes kapcsolatot, míg a Deák Ferenc téren egy nagy kapacitású, hagyományos lift épült, ami egy harmadik kijáratot jelent az állomás területéről.

A közlekedési vállalat aláhúzta, hogy a kék metró felújítása végig az utasforgalom részleges fenntartása mellett valósult meg, ami rendkívül bonyolult szervezési feladat és több szakterület együttműködésének eredménye.

Az elkövetkezendő négy hónapban már a befejezésen lesz a fókusz.

Márciusban tehát megnyílik az utasforgalom előtt az Arany János utca, a Nyugati pályaudvar, valamint a Dózsa György út állomás, már akadálymentes elérhetőséggel.

Májusban pedig visszakapja az utazóközönség a teljes, megújult és akadálymentes M3 metróvonalat.

Az M3 metróvonal középső szakaszának megújult Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásait január 23-án átadtuk az utasforgalomnak, így kora délutántól Kőbánya-Kispest és Deák Ferenc tér között már metró szállítja az utasokat. A Deák Ferenc tér kiemelt fontosságú közlekedési csomópont, mivel három metróvonal között biztosít átszállási lehetőséget. Mindkét belvárosi állomás akadálymentesen elérhető, így ismét bővül az egyenlő esélyű elérhetőség a közösségi közlekedésben.
Hétfőtől Kőbánya-Kispesttől a Deák Ferenc térig közlekedik a metró.
Fotó: BKV

A BKK tájékoztatása alapján január 24-től, keddtől az alábbi rend szerint közlekedik az M3-as metró és a pótlóbuszok:

  • Hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is az M3-as, illetve a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont között az M3A metrópótló autóbusszal is lehet utazni.
  • Hétköznap esténként és hétvégén továbbra is a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.
  • A Nagyvárad téren – az állomás felújítása miatt – a Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között közlekedő szerelvények továbbra sem állnak meg. A tér környéke a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal, a belváros, illetve a Keleti pályaudvar felől a 2M és 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől gyalog, vagy Mol Bubival közelíthető meg.
  • Továbbra is közlekednek az észak-pesti és dél-pesti térségből a metrót elkerülő, alternatív eljutást biztosító járatok.