Az Európai Parlament alelnöke, Katarina Barley a héten arra figyelmeztette a német cégeket a héten, hogy óvatosan bánjanak magyarországi befektetéseikkel, mert az a tapasztalat, hogy az Orbán-kormány rendre megzsarolja őket. Szerinte a BMW-nek hazánk helyett inkább Romániába kellene vinnie a beruházását.

Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Noha a politikus arról nem ejtett szót, hogy az adózási környezetről mi a német cégek véleménye, ahogy az lenni szokott, nem maradt el a magyar válasz sem. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter nevetségesnek nevezte a vádakat, egyúttal hangsúlyozta, a BMW nem megy Romániába.

Már csak azért sem, mert egyre látványosabb formát ölt a debreceni gyára, amelyről az egyik helyi hírportál közölt drónfelvételeket.

A lap azt írja, hogy az üzembe jelenleg 93 pozícióra keresnek munkatársakat. 

Mint ismert, a BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel Debrecen északnyugati térségében, több mint 400 hektárnyi területen, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal, valamint az elektromos hajtáshoz szükséges akkumulátorcellák összeszerelését házon belül lehetővé tevő, egyedi akkumulátor-összeszerelő üzemmel. Ez a vállalatcsoport első olyan egysége, amelyet már a tervezés első fázisától teljes egészében az iFactory koncepció alapján fejlesztettek, a hatékony, környezetbarát és digitalizált gyártás jegyében.

A BMW Group Gyár Debrecen a tervek szerint 2025-ben kezdi meg a termelést, több mint ezerötszáz munkavállalóval, egyben ekkor gördül le a gyártósorról, és itt debütál a tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse első modellje is.