A baromfiágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb és folyamatosan fejlődő ágazata, jelentősége a fogyasztók ellátása és az szempontjából is kiemelkedő – közölte az Agrárminisztérium (AM) csütörtökön.

Fotó: Vermes Tibor / Agrárminisztérium

A belföldi baromfiszektor európai szinten is kifejezetten sokszínű, a baromfihús a magyar konyha közkedvelt és nélkülözhetetlen alapanyaga – írták.  

A Baromfi Termék Tanács tavalyi adatai alapján a legnépszerűbb a csirkehús, ez az összes fogyasztás mintegy 85 százaléka,

de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús, amelyből fejenként évente 3 kilogramm fogy, és csaknem 2 kilóval a víziszárnyas-fogyasztás is jelentős. A világ baromfihús-termelése 1970 óta csaknem meghatszorozódott, ezzel az egyik legdinamikusabb növekedést produkálta az állati termékek közül – tették hozzá. 

Fotó: Vermes Tibor / Agrárminisztérium

Az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára, Tarpataki Tamás kiemelte, egy rendkívül éles versenyhelyzetben kell helytállni, innovációkat kell felmutatni, amihez az AM minden lehetséges támogatást megad. 

A Vidékfejlesztési Program keretében mintegy 170 milliárd forintot tudtak kihelyezni az ágazatba. 

Felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg Magyarország KAP Stratégiai Tervének a végrehajtása folyik.

Kiemelt cél az európai összevetésben is magas szintű állatjóléti szempontok érvényesítése az állatok felnevelése során, ezt a célt szolgálják az állatjóléti támogatások. 

Tíz évre előre tekintve világszinten 15 százalékkal több baromfihúsra lesz kereslet,

azaz az ágazat számára adott a fejlődési tér, ugyanakkor a verseny éles, ebben a környezetben kell helytállni – idézte a közlemény a helyettes államtitkárt.  

A sajtótájékoztatón elhangzott továbbá, hogy a belföldi termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU-szabályozás követelményeinek élelmiszer-biztonság és állatjólét szempontjából is, így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak. 

A nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek is, mint például az előre pácolt csirke- és pulykamell, csirke- és pulykacomb, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé. A sajtótájékoztatón szó volt a Magyar Baromfi védjegyről, ez ugyanis azt jelöli, hogy az állatot Magyarországon nevelték és vágták. A kampány célja, hogy minél több magyar terméket válasszanak a jövőben a vásárlók. A baromfi fogyasztásösztönző kampány július 17. és augusztus 17. között egy hónapon át zajlik, az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a Baromfi Termék Tanács együttműködésében – olvasható a közleményben.