A kormány célja, hogy Magyarország energiaellátása hosszú távon biztonságos, megfizethető és fenntartható legyen – mondta az energiaügyi miniszter kedden, az Opus Titász Zrt. Debrecen nyugati határán megépülő Macs 132/22 kilovoltos áramhálózati alállomásának ünnepélyes avatásán. A most elkészült beruházás fontos lépés ezen az úton – emelte ki.
Kiemelte: a kormány országszerte 160 milliárd forinttal támogat kapacitásbővítő, üzembiztonságot javító beruházásokat az átviteli rendszerirányítónál és az elosztóknál.
A kormány feladata, hogy megtalálja a Magyarország számára legjobb válaszokat az energetika területén is. Nem okozunk meglepetést, a kormány kitart eddigi politikája mellett, továbbra is támogatjuk a gazdaság fejlődését, a munkahelyteremtést és a családokat. Az energiapolitika is ezt a célt szolgálja – hangoztatta a miniszter.
Hatalmas összeget fordít a hálózatok fejlesztésére az Opus Titász és az Opus Tigáz Jász-Nagykun-Szolnok vármegyébenA vármegye teljes területén több mint 7,2 milliárd forintból korszerűsítik az áramhálózatot, míg a gázhálózat fejlesztésére 1,4 milliárdot szánnak. |
Lantos Csaba felidézte, hogy kidolgoztak egy tízéves, több ezermilliárd forintos energiaszuverenitási programot.
Úgy látjuk, hogy a függetlenség – az áramellátást tekintve – az atomenergia és a megújuló energiaforrások kettősére építve megvalósítható
– mondta. Jelezte azt is, hogy a kapacitásbővítő, üzembiztonságot javító beruházások folytatódnak: a közelmúltban benyújtott REPowerEU fejezetbe együttesen 495 milliárd forint beruházási értékben tervezték be az áramhálózat megújítását, digitalizálását és az ipari parkok energetikai célú zöldítését szolgáló fejlesztéseket.
A legfontosabb, hogy továbbra is biztosítjuk a lakosság számára a rezsicsökkentett árakat. Európában ma is Magyarországon a legolcsóbb a családok számára a földgáz és a villanyáram.
– mutatott rá a tárcavezető.
A fejlesztés a BMW járműgyárának is otthont Északnyugati Gazdasági Övezet zavartalan energiaellátását segíti. Magyarország az európai autóipar jelentős szereplője, az ágazat meghatározó hányadát adja a hazai gazdasági és ipari teljesítménynek, a kivitelnek és foglalkoztatásnak – jegyezte meg Lantos Csaba hozzátéve:
a közvetlen és közvetett álláshelyeket egybeszámítva akár félmillió magyar kenyérkeresete múlhat a szektor hazai jelenlétén.
Az autógyártás több szempontból korszakváltáson megy át: nemcsak a környezetkímélő hajtás térnyerése, hanem az önvezető technológiák és járműmegosztó szolgáltatások terjedése miatt is. Az a klímasemlegesség elérése érdekében az elektromos mobilitás mellett kötelezte el magát.
Magyarország úgy őrizheti meg kivívott helyét az ágazatban, és védheti meg ezzel magyarok százezreinek munkahelyét, ha a legkorszerűbb technológiákat honosítja meg, érkezzenek azok Németországból vagy akár a Távol-Keletről, Kínából és Dél-Koreából
– hangsúlyozta az energiaügyi miniszter.
Papp László (Fidesz–KDNP), Debrecen polgármestere
stratégiai jelentőségűnek nevezte azt az együttműködést, amely kialakult az elmúlt években a város, a kormány és az Opus vállalatcsoport között.
Torda Balázs, az Opus Titász Zrt. vezérigazgatója azt emelte ki, hogy a debreceni fejlesztés a cég eddigi legnagyobb áramhálózati beruházása, amelynek mostani, második ütemében az Északnyugati Gazdasági Övezetbe telepített transzformátorállomása 3,254 milliárd forintba került.
Lélfai Koppány, az Opus Global Nyrt. vezérigazgatója szerint a cégcsoporton belül az energetikai divízió kiemelt figyelmet élvez.