A karácsony előtti időszakban elérhető árkedvezmények rengeteg embernek jelentenek könnyebbséget és megtakarítást. Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha azt a vállalkozások tisztességesen között valósítják meg. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) múlt héten közölte, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tájékoztató kampánnyal támogatja a magyar fogyasztókat, hogy ne érje őket csalódás a szezonális akciók során, a vállalkozásokat pedig abban, hogy árazási gyakorlataikat megfelelően alakítsák ebben az időszakban is. 

221123_tesco_02_VZ20221123 Budaörs 
Tesco   karácsonyi polcok  
karácsonyi bevásárlás 

Fotó: Vémi Zoltán  VZ  Világgazdaság  VG 

A képen: black friday20221123 Budaörs Tesco   karácsonyi polcok  karácsonyi bevásárlás Fotó: Vémi Zoltán  VZ  Világgazdaság  VG A képen: black friday
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A tájékoztató kampány részeként a most egy új podcastepizódot tett közzé, hogy segítsen a fogyasztóknak és a vállalkozóknak a jogsértések és átverések felismerésében és elkerülésében.

Az új podcastepizódban Váczi Nóra, 

a GVH Versenytanácsának tagja segít a hallgatóknak, hogy milyen árfeltüntetési szabályoknak kell megfelelniük a vállalkozásoknak.

A podcastben olyan aggályos gyakorlatokat is megvitatnak, mint

  • az akciót megelőző legalább 30 napban alkalmazott legalacsonyabb ár elhallgatása
  • vagy a termékek „ingyenes”, „díjtalan”, „térítésmentes” vagy hasonló jelzőkkel való hirdetése.

A legújabb GVH-podcastben emellett a fogyasztók számára hasznos tippek és tanácsok is elhangzanak, hogy a vásárlók minél felkészültebbek, tudatosabbak legyenek a Black Friday időszakában. A podcastepizód elérhető a GVH honlapján, YouTube-csatornáján és Spotify-csatornáján is.