A Miniszterelnökség azt javasolja, hogy a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt mindenki intézze el előre tervezhető ügyeit. A december 27–29. közötti igazgatási szünet alatt korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja majd az ügyfeleket – írja az MTI.

a20220609_okmanyiroda_ugyintezes_szfvar_nn_fmh02
20220609 SzékesfehérvárIllusztrációÜgyintézés a Koch László utcai Kormányablakban, okmányirodábanFotó: Nagy Norbert NN Fejér Megyei Hírlap FMH
Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap

A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban lesz lehetőség 9–14 óra között személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel, lakcímigazolással, ügyfélkapu-regisztrációval, Nemzeti Egységes Kártya (NEK)-regisztrációval, Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylésével, tajkártyamásolat kiadásával, illetve rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadásával kapcsolatos ügyintézésre ismertették.

Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9 és 14 óra között lehet majd személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyet, valamint ügyfélkapu- és NEK-regisztrációt intézni, valamint sürgősségi és azonnali három, illetve egy napon belüli útleveleket átvenni.

Az online beérkezett kérelmek (például vezetői engedély hosszabbítása, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.

Kiemelték, hogy a kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.

A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, az utóbbiak január 3-án nyitnak tájékoztatott a Miniszterelnökség.