Noha sajtóhírek ez idáig arról szóltak, hogy Magyarország Franciaországgal volt versenyben a szegedi BYD-gyárért folytatott küzdelemben, most az újvidéki székhelyű Magyar Szó azt írja, hogy valójában Szerbia volt hazánk után a legesélyesebb, hogy elnyerje a kínaiak bizalmát. Mint ismert, még decemberben derült ki, hogy a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártó vállalata Magyarországot és Szegedet választotta első európai üzeme felépítésének színhelyéül, amivel nemcsak egy puszta gyár lesz, hanem a magyar gazdasági egyik zászlóshajója is. Évente mintegy 200 ezer elektromos jármű gördülhet le a szegedi gyártószalagról.

Chinese firm BYD opens electric bus factory in Hungary
Fotó: Imaginechina via AFP

Az elektromos személyautókat gyártó üzem kiépítésének lehetőségéért Belgrád is versenyben volt, és a BYD illetékeseinek értékelése alapján a második helyre szorult

– írja a Nedeljnikre hivatkozva a 021.rs hírportál az újvidéki lap szerint. Az újság emlékeztet rá, hogy a BYD cég a tavalyi év utolsó negyedében lett az elektromos autók legnagyobb forgalmazója, lekörözve fő versenytársát, a Teslát. A BYD tervei között szerepel, hogy az elektromos autókat értékesítő öt legnagyobb vállalat közé kerüljön Európában. 

Ez utóbbi célt szolgálja majd a Szegeden felépülő gyár, amely a tervek szerint jövő év júniusában már megkezdené a járművek gyártását.

A Magyar Szó szerint a BYD első európai üzemének kiépítéséért az említett két országon kívül versenyben volt Belgium és Bulgária is.  

Szegedi BYD-gyár: újabb részletek derültek ki, bejelentésre készülnek a kínaiak

Botka László megerősítette: a jövő hét elején lesz egy olyan esemény, amelyről az országos média is beszámol majd, és ezután új szakaszába fog lépni ez a történet.