Közzétette a használtautó-kereskedelemről szóló éves adatait a DataHouse, amely szerint tavaly összesen 105 662 használt személyautó kapott hazai rendszámot – írja közleményében a JóAutók.hu. Ez összesen 16,2 százalékos csökkenést jelent a 2022-es eladásokhoz képest, és ez a tendencia köszön vissza a Jászkunságban is – számolt be róla a Szoljon.hu.

20200522_0114_MI
A két-hárommillió forint körüli autók vevőköre tűnt el leginkább.
Fotó: Mirkó István / Magyar  Nemzet

A lap idéz egy használtautó-kereskedőt is. Ács Károly, a Master Car szolnoki gépjármű-értékesítője arról számolt be, hogy a pandémia alatti időszak pozitívabbnak bizonyult a használtautó-értékesítés szempontjából, mint az elmúlt esztendő.

Hozzátette, egyre inkább nyílik az olló a szerény keresetű, illetve a jó anyagi körülmények között élő emberek között. Ez abból tűnik ki, hogy míg az elmúlt évben a néhány párszázezer forintos használt járművek szinte azonnal gazdára találtak, illetve a hat-nyolcmillió fölötti prémiumautókra is jelentős volt a kereslet, addig 

a középkategóriás, két-hárommillió forintos kocsik iránt tavaly szinte nem is volt érdeklődés.

A frissen publikált adatokkal kapcsolatban Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója is megszólalt. „A tavalyi reálbércsökkenés miatt kialakult átmeneti keresleti sokk az autópiacokon belül elsősorban a használtautó-import szegmensét érintette. A belföldi adásvételek száma ugyanis hozta a 2022-es szintet, és az újautó-értékesítésben is csupán 3,4 százalékos volt a visszaesés az előző évhez képest” – mondta. 

Rég nem látott adat: 2023-ban több új autó került forgalomba Magyarországon, mint használt

Nem kedvezett a 2023-as év a használtautó-piacnak. Még annál is kevesebb ilyen jármű érkezett az országba, mint amit a koronavírus alatt lehetett tapasztalni. Hosszú idő után először fordult elő, hogy több új autó került a magyar utakra, mint használt. Ennek oka, hogy a vásárlók sokkal óvatosabbak lettek és inkább választottak megbízható előéletű autókat.