Több mint 88 ezer világoszöld hatósági jelzéssel ellátott gépjármű közlekedik már a magyar utakon. Négy éve még csak 17 ezer volt belőlük, számuk így ötszörösére nőtt az évtized eleje óta. A tisztán elektromos gépkocsiknál azonos időtávon még gyorsabb ütemű, hat és félszeres a bővülés.
Idén februárban az elektromos gépjárművek száma minden bizonnyal meghaladja majd az ötvenezret. Környezetkímélő motorkerékpárból kis híján félezer, tisztán elektromos autóbuszból több mint kétszáz járja már a hazai utakat. A tisztán elektromos teherautók darabszáma 2024 januárjában háromezer felett volt.
A zöld rendszámos állomány 56 százaléka kizárólag elektromos hajtású, a teljes flotta 60 százalékát vidéken helyezték forgalomba.
A magyar gazdaság jövője a zöldenergia. A károsanyag-kibocsátás mintegy ötödéért a közlekedés felel, e környezetterhelés túlnyomó részét a közúti forgalom okozza. A szektor zöldítésében meghatározó eszköz az elektromos autózás térnyerésének elősegítése. A korszerű járművek levegőszennyezés nélkül használhatók, csendesebbek a belső égésű motorral hajtottaknál, üzemeltetőiknek működési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg.
A kormány 30 milliárd forint keretösszegű programmal támogatja a vállalkozásokat a tiszta és csendes személyautók és haszongépjárművek beszerzésében.
A hétfőn megnyílt kiírásra csütörtök reggelig 1300 pályázat érkezett be 6,3 milliárd forint értékben. A legnépszerűbb járműkategória a személygépkocsiké, több mint 1200 darabbal, de kisteherautóból is több mint négyszázat vásárolnának vissza nem térítendő támogatással a már jelentkezett cégek.
Egyre több elektromos gépjárművekkel kapcsolatos beruházás indul Magyarországon: az egyik legutóbbi hír, hogy a győri üzemben is gyártják majd az Audi legújabb elektromos motorgenerációját. A MEBeco gyártásához szükséges technológia egy része már megérkezett, jelenleg a gyártósorok virtuális tervezésénél tart az Audi Hungaria.