Utazzon páratlan luxusban – ezzel a felütéssel hirdeti új folyami hajóit a világ egyik legnagyobb turisztikai cége, az APT. Az ausztrál gyökerű társaság a hetekben jelentette be, hogy vadonatúj hajókat állít forgalomba, amelyek az ígéret szerint „újradefiniálják az európai folyami hajóutazást”.

hajó
Ez vár Budapestre: eddig soha nem látott óriáshajók érkeznek a Dunára – így néz ki a százméteres Solara és az Ostara. Fotó: APT / APT

Hogy ez valóban így lesz-e, majd az idő eldönti, az viszont biztos, hogy a fejlesztés egészen konkrét és nem valamiféle ködös távoli jövőbe mutat. 

Eddig soha nem látott óriáshajók érkeznek a Dunára

Egyrészt az új luxushajóknak, egészen pontosan a két új luxushajónak már neve is van: 

APT Solara és az APT Ostara és már jövőre, 2025-ben megkezdik a működésüket.

Már az is megvan, hogy hol: a Rajnán, a Majnán és a Dunán. Utóbbi folyó magyar szakaszának kiemelt státuszát talán jól mutatja, hogy az APT egy budapesti, a parlament épületet előtti látványtervvel népszerűsíti az egyik vadonatúj hajót, a Solarat.

A bejelentésből az is kiderült, hogy a világszerte elismert Hecker Guthrie tervezőcsapata által készített luxushajókon 

  • hat éttermet alakítanak ki, 
  • de lesz borospince, napozóterasz és télikert is,
  • ahogy wellness- és fitneszrészleg,
  • fodrászat és spa.

Három különböző kategóriájú lakosztályt lehet majd foglalni. A kapacitás hajónként legfeljebb 154 vendég, akiket 60 fős személyzet szolgál majd ki. Az európai vizeken közlekedő számos más hajóhoz képest feltűnően kis utaslétszámról van tehát szó, de az APT így látja biztosítottnak a teljeskörű kényelmet.

Ettől függetlenül óriáshajókról beszélünk: a Solara és az Ostara hossza 135 méter, szélessége 11,45 méter és egyenként 77 lakosztállyal bírnak. Összesen négy szintet alakítanak ki rajtuk. 

Mennyibe kerül egy út az új dunai óriáshajókon?

Ha minden igaz, első útjukra 2025 márciusában indulnak, legalábbis egyes foglalási oldalakon ez az első időpont. Egy tizenötnapos Amszterdam–Budapest utazást fejenként 8 ezer dollárért kínálnak, ami átszámítva nagyjából 3 millió forintnak felel meg. Igaz, a kilencnapos München–Budapest már 4 ezer dollár alatt elérhető.  

Nem csoda, hogy David Cox, az APT Travel Group vezérigazgatója bizakodó. „Az európai két vadonatúj folyami hajó újabb mérföldkövet jelent az APT közel 100 éves történetében” – nyilatkozott a Forbes szerint.

Rengeteg pénzünk van még a SZÉP-kártyákon

A megnövekedett költési kedv ellenére hozzávetőlegesen ötmilliárd forintnyi „alvó pénz” ragadt benn a kártyatulajdonosoknál. A kártyákon lévő kedvezményes források felhasználása, továbbá a gazdaság támogatása érdekében a kormány felkéri a SZÉP-kártya-szolgáltatókat, hogy értesítsék azon ügyfeleiket, akiknek legalább 50 ezer forintnyi, 2022. október 15. előtt jóváírt juttatás áll rendelkezésre a számlájukon.