Magyar gazdaság

A munkahelyi teljesítmény csökkenésének meglepő oka van

A dolgozók munkahelyi teljesítményének csökkenéséért 86 százalékban a nem megfelelő belső kommunikáció vagy annak teljes hiánya felelős. Azokon a munkahelyeken, ahol hatékony a párbeszéd, ott 25 százalékos teljesítménynövelést tapasztaltak. Felmérések szerint a mesterséges intelligencia javíthat a helyzeten.

Átlagosan a munkaidő 5 százalékát fordítják kommunikációra, azaz személyközi beszélgetésre a dolgozók a munkahelyen – derül ki a Comline Budapest értékesítési tréningcég összefoglalójából. 

Team,Of,People,Having,Class,With,Business,Trainer.,Group,Of
Munkahelyi kommunikációs tréning a Comline Budapest szervezésében / Fotó: Shutterstock

A valós emberi kapcsolatokra épülő egyeztetések hiánya 86 százalékban felelős a teljesítmény csökkenéséért és a hibák gyakoriságáért a munkahelyen.

A cég tapasztalatai szerint a munkahelyi kommunikáció alapvető fontosságú a szervezet sikeressége és a munkavállalók jólléte szempontjából is.

Ha nem fordítunk elég időt a kommunikációra, a kollégák nem figyelnek egymásra, vagy nem megfelelő platformokon cserélnek információt, az súlyos szervezeti káoszhoz vezethet, amelynek hatását a cég pénztárcája is megérezheti

– mondta Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere, tulajdonosa.

A kevés kommunikáció szervezeti káoszhoz vezethet

A 2024-es Statisztika a munkahelyi kommunikációról című kutatás kimutatta, hogy a hatékony együttműködéstől és a kommunikációtól függ a teljesítmény.

Ahol hatékonynak érezték a kollégák a kommunikációt, ott 25 százalékkal nőtt a teljesítmény.

A kutatásban részt vevők körében 68 százalék vélekedett úgy, hogy a mesterséges intelligencia valamilyen szempontból hatással lesz kommunikációjukra az előttünk álló öt évben.

Nem érdemes a kommunikáción időt spórolni, ez több fronton is hatással lehet a vállalat és az üzletkötés sikerére. Amin érdemes lehet elgondolkodni, az a platformok hatékonysága, kezdve az MI alkalmazásától a munkahelyi cset bevezetéséig

– tette hozzá Nagy Béla.

A szakember szerint értékesítői területen az egyik legfontosabb eszköz a kommunikáció. Annak hiányában csökkenhet a szolgáltatás minősége, ami a dolgozók gyakori cserélődéséhez is vezethet. 

A Comline Budapest tulajdonosa úgy véli:

A motivációt sokkal nehezebb visszatölteni, mint fenntartani. Nem szabad hagyni, hogy egy-egy értékesítő motivációja megközelítse a nullát, hiszen onnan nehéz és ugyanakkor költséges is visszahozni.

A Comline Budapest 1996 óta foglalkozik értékesítők továbbképzésével. Kezdőket és profikat egyaránt segítenek, hogy még eredményesebbek legyenek a munkájukban. A Comline évente 120 cég közel 2000 értékesítőjét tréningezi.

 

 

kommunikáció csökkenés munkahely
Kapcsolódó cikkek