
Bankkártya nélkül nem megy: sok cég esik el vásárlóktól, ha csak készpénzes fizetésre ad lehetőséget
A vásárlók 44 százaléka az elektronikus fizetést részesíti előnyben, így azok a cégek, amelyek ezt nem veszik figyelembe, hátrányba kerülhetnek – közölte reprezentatív felmérésének eredményei alapján az OTP Bank.

Az OTP Bank megbízásából tavaly decemberben a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. végezte a kutatást, amelybe 500 magyar mikro-, kis- és középvállalkozást vont be.
A felmérésből az is kiderült, hogy az e-fizetést kínáló vállalkozások 86 százaléka már azelőtt elérhetővé tette a banki utalást vagy a kártyás vásárlást, hogy az elektronikus fizetést a vállalkozások egyes szegmenseiben kötelezővé tevő jogszabály életbe lépett. Többségük ugyan nem tapasztalt nagyobb változást, de 12-12 százalékuk észlelte, hogy nőtt a vásárlók száma vagy az átlagos kosárérték.
Azok pedig, akik csak készpénzes fizetést biztosítanak, több problémával is szembesültek.
Minden harmadik céggel előfordult már, hogy valaki nem tudott nála vásárolni, mert a vásárlónál nem volt elég készpénz, és szintén több mint egyharmaduknál hiúsult meg vásárlás azért, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni
– ismertette az OTP Bank.
Minden adott az adómentes borravalóhoz, itthon is van rá megoldásIsmét beszédtéma lett Magyarországon a borravaló és a szervizdíj témaköre és megítélése. A direkt borravaló rendszere, amelyet a HelloPay már most is használ, technikailag is megoldást nyújt az adómentességi tervekre. |
A bank adatai alapján rámutattak, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel az elektronikus fizetési megoldások előnyét. Az első negyedévben a POS-terminálok száma az OTP Bank ügyfelei között csaknem 9 százalékkal, míg a SimplePay Telefonos POS-t – amikor a kereskedő mobiltelefonja funkcionál terminálként – használó vállalkozások száma mintegy 30 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.
Ajánlott videók
