„Az egyéni vendégek esetében egyre inkább lerövidül a foglalási ablak. A szálloda elhelyezkedése és a programlehetőségek miatt az időjárás nálunk nagyban tudja befolyásolni a foglalási kedvet. A nyár folyamán többször megtapasztaltuk, hogy a hétvégi szabad kapacitásokat akár egy-három napon belül töltötték meg a vendégek. Azt is látjuk, hogy az emberek egy része tudatosan tervez: már jó előre bebiztosítja az őszi, karácsonyi vagy szilveszteri pihenést.
Mivel a döntési folyamat megváltozott, vagyis az utazók rövid határidővel választanak szállodát, így részünkről is gyors reagálás szükséges az ajánlatkérésre, illetve már az online, offline megjelenésünknek is nagy szerepe van abban, hogy pozitívan befolyásoljuk a foglalási szándékot” – mondta a Világgazdaságnak Rajki Dóra, az Accent Hotels szállodai sales- és marketingvezetője, aki a szállodalánc tavaly decemberben nyíló egységével, a Dobogókőn található négycsillagos Cardoner Hotel és Konferenciaközponttal kapcsolatban osztotta meg tapasztalatait.
A Visegrádi-hegységben található létesítmény sok szempontból különleges: a „házat” a Jézus Társasága Magyarországi Rendtartománya (jezsuiták) a kommunista államhatalom által az 1940-es évek végén elvett budai Manréza épületéért kapta cserébe, 1993-ban, kárpótlásként. Ezt követően Manréza Hotelként működött a jezsuiták irányításával, ahol rendszeresen szerveztek eseményeket egyházi és az egyházhoz köthető szervezetek – magyarázza Rajki.
A Cardoner teljesen átalakult a közelmúltban: a 2020-tól 2023-ig tartó felújítást követően nyitottak a nagyközönség felé, a hotelből származó jövedelmet a rendtartomány apostoli célokra, elsősorban lelkigyakorlatos házak üzemeltetésére, szociális feladatokra, és főként az arlói misszió fenntartására tervezi felhasználni.
Magyarország egyik különleges termékportfóliója az egészségturizmus és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások, a wellnessezés mint kikapcsolódás fogalom lett a magyarok körében. „Az egészégturizmus iránt valóban az egyre növekvő kereslet jellemző, Dobogókő esetében is számos egészségmegőrző lehetőséget nyújt a régió.”
A Covid óta ugyanakkor megfigyelhető egy trend: a vendégek kevésbé preferálják a túlzsúfolt helyeket, szívesebben választanak csendesebb lehetőségeket, ahol elkülönülve, kisebb közösségben pihenhetnek
– mutat rá a sales- és marketingvezető. Náluk például utóbbi a legfőbb cél, kiegészülve az inspiráló elvonulás lehetőségével, melyet az erdő biztosít.
Hozzátette: a rekreációs részlegük limitált létszámot fogad be egyszerre, ezzel is biztosítva a nem túl zajos, zsúfolt spa élményt, teret adva a mentális feltöltődésnek. „A városi stresszből kiszakadva, a speciális mikroklíma által a levegőben is érezhető, hogy itt valódi ellazulásra lesz lehetőség. Programajánlataink között is igyekszünk kiemelni azokat, melyek más irányból támogatják az emberek mentális egészségét: ilyen
mely során újból kapcsolatot teremthetünk a természettel, önmagunkkal.”
Ami az eszközparkot illeti, közülük talán a float spa gondoskodik a legjobban a teljes relaxációról, mégpedig úgy, hogy a lebegőkabin blokkolja a külső zajok és a fény nagy részét, a helyiség szigetelésével együtt pedig egy ingermentes környezetet hoz létre. „Az idegrendszer automatikusan irányul a mély relaxáció, az elme és a test egyensúlyának, a homeosztázis helyreállítása felé” – fogalmazott Rajki Dóra.
Szezonálisan változó az átlagos tartózkodási időtartam a Cardonerben: míg tavasszal és ősszel általában egy-két éjszakára foglalnak az emberek (az átlag 1,7-1,8 éj), addig nyáron hosszabb időt, minimum három éjszakát töltenek a szállodában.
A Szallas.hu lapunknak megküldött adatai alapján az október 26-tól kezdődő és november 3-ig tartó őszi szünetben a magyarok elsősorban a fürdővárosokat veszik célba, ráerősítve a wellnessezés hazai népszerűségére. A toplistát Gyula vezeti.
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, az országos vendégforgalom a tavalyit majdnem 11 százalékkal múlta felül az év első nyolc hónapjában, miközben Budapesten ennek a kétszeresével, több mint 22 százalékkal bővült. Az ágazat társadalmi és gazdasági jelentőségét hangsúlyozva a Visit Hungary rámutatott, mintegy 400 ezer család megélhetését biztosítja a turizmus, amely egyben a GDP több mint 12 százalékát is adja.
A kiemelkedő forgalmi adatoknak köszönhetően a szálláshelyek bevételei már augusztus végéig túllépték a 693 milliárd forintot, és infláció feletti mértékben, 13 százalékkal nőttek a 2023-as év azonos időszakához képest.
A vendéglátóhelyeken mintegy 12 százalékkal többet, összesen 1351 milliárd forintot költöttek a vendégek.
Ellensúlyozva ugyanakkor Budapest és a Balaton dominanciáját, a legtöbb őszi szünetre szóló foglalás a Szallas.hu-n eddig az észak-alföldi, észak-magyarországi és dél-alföldi régiókba szól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.