BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hektóliterszámra folyt a sör a MÁV vonatain

Több rekordot is megdöntött tavaly az 1948-ban alapított, 2020-ban megújított MÁV Utasellátó. Évtizedek óta 2024-ben közlekedett a legtöbb vonat utasellátó szolgáltatással, amit összességében közel 1 milliónyi utas vett igénybe a vonatok fedélzeti éttermeiben és a bisztrókocsikban. Ma már többnyire kívül-belül megújult étkezőkocsik közlekednek a MÁV járatain, de nemcsak az utaskomfort javult, hanem a konyhatechnika is: modern berendezéseket szereltek a járművekbe.

Naponta több mint 100 vonatban közlekedik étkező- vagy prémium- és bisztrószakasszal rendelkező kocsi a nemzetközi és a belföldi járatokon – közölte vasárnap reggel a MÁV. A Budapestet a vidéki nagyvárosokkal – például Debrecennel, Miskolccal, Péccsel, Szegeddel –- összekötő belföldi IC-kbe kapcsolt hazai gyártású IC+ prémium- és bisztrószakaszos kocsikban az Utasellátó jellemzően hideg italokkal, egyszerűbb ételekkel, valamint harapnivalókkal, édességekkel és kávéféleségekkel várja az utasokat. 

MÁV
A sör és a hamburger volt a sláger a MÁV járatain

Az étkezőkocsikban viszont éttermi a színvonal és a kínálat egyaránt – folytatja a közlemény. Ezekben tavaly több mint 950 ezer utas vette igénybe a fedélzeti vendéglátást. Hamburgerekből 22 ezret adtak el, felszolgáltak közel 10 ezer adag gulyáslevest, 4 ezer adag marhapörköltet és 5800 adag csirkepaprikást is, mindehhez pedig több mint 280 ezer korsó sört csapoltak. A népszerű csokiroló desszertből pedig csaknem 70 ezret értékesítettek.

A MÁV balatoni járatain is sokan keresték fel az étkezőkocsikat

A turisztikai szezonban is népszerű volt az Utasellátó szolgáltatása a balatoni és a nemzetközi járatokon. Nyáron a főváros és Keszthely között ingázó Balaton InterCityk étkezőkocsiján közel 45 ezer, a Kék Hullám IC-k bisztrókocsiján pedig több mint 21 ezer tranzakció történt. A Budapest és Split közötti Adria IC-k étkezőkocsiján négyezren fogyasztottak ételt vagy italt: a legnépszerűbbek a hamburgerek – több mint ezer eladott adag, – valamint az újonnan bevezetett gyros tál és a jalapeno falatok voltak, melyekből mintegy 500-500 adagot rendeltek. Melléjük az utasok közel 6500 korsó sört is elfogyasztottak.

A mai Utasellátó szervezet jogelődje, az Utasellátó Nemzeti Vállalat 1948. november 24-én, azaz több mint 76 éve jött létre; 2020 óta pedig az Utasellátó igazgatóságán több mint 400 munkatárs foglalkozik a vasúti vendéglátási szolgáltatások tervezésével, szervezésével és napi szintű megvalósításával. A MÁV stratégiai célja az utasok elvárásaihoz alkalmazkodó, modern és színvonalas fedélzeti és állomási vendéglátás megvalósítása, ezzel a vasúti utazás minőségének és versenyképességének növelése. Ma már az étkező-, bisztró-, háló- vagy fekvőhelyes kocsival közlekedő vonatokon és két budapesti helyszínen – Keleti pályaudvar üzleti várótermében és a Batthyány téri HÉV-végállomáson – is találkozhatnak az utasok a vasúttársaság vendéglátó szolgáltatásaival.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.