BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyilvános: sokkal több vasútállomás újulhat meg, mint amennyiről korábban tudni lehetett

A MÁV csoport tárgyal a pályázókkal, illetve bevonják a fejlesztéssel érintett önkormányzatokat is a koncepciók véglegesítésébe.

„Alaposan megmozgattuk az ingatlanfejlesztők és a helyi vállalkozók fantáziáját! Röviden így foglalhatók össze az ÉKM és a MÁV csoport által meghirdetett, országos állomásmegújítási program első, kedvező tapasztalatai” – írta Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója a Facebookon.

LUS_5087
Kelenföld felsővezeték
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A vezérigazgató közölte, hogy 

a pályázati határidőig országszerte, a három kategóriában 62 helyszínre több mint 49 darab fejlesztési ötlet érkezett a MÁV csoporthoz. 

Hozzátette, hogy a szám azért nem végleges, mert a program helyi szintje nem zárult le: a kisebb települések állomásépületei esetében folyamatosan – tehát a január 31-i határidőt követően is – lehet még pályázni. Azt is írta, hogy nyolc esetben önkormányzatok részéről is kaphatnak pályázati anyagot. 

Hegyi Zsolt elárulta, hogy a fejlesztendő ingatlanok között budapesti főpályaudvar éppúgy jelentős számban képviselteti magát, mint megyei jogú város pályaudvarai vagy épp kisebb települések állomásépülete.

„A fejlesztési ötletek is színes és széles skálán mozognak: 

a turisztikai célú hasznosítástól az összetett szolgáltatásokat kínáló helyi szolgáltatóközpont létrehozásán át egészen a kompakt városközpont-funkció kialakításáig terjednek” 

– írta. 

Azt is írta, hogy tárgyalnak a pályázókkal, illetve bevonják a fejlesztéssel érintett önkormányzatokat is a koncepciók véglegesítésébe. 

Korábban még ugyanezen a napon Lázár János közlekedési és építésügyi miniszter annyit közölt, hogy „hét budapesti és vidéki nagy pályaudvar, 12 nagyszerű fejlesztési ajánlat”. 

Tavaly októberben jelentette be a miniszter, hogy magántőke bevonásával kívánja felújítani és újjáépíteni a legnagyobb hazai pályaudvarokat, cserébe 99 évig közösen üzemeltetik a pályaudvarok ingatlanjait. A miniszter hangsúlyozta, az ingatlanokat nem ingyen adják, a közösen alapított társaság működésének hasznából a későbbiekben az állam is részesedik. A projektbe európai uniós forrást nem kívánnak bevonni, hazai magántőke társulásával viszont sok százmilliárdos forrásra számítanak.  

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.