BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megszüntetné a polgármester az ingyenes parkolást a nagy magyar városban

Szücsné Posztovics Ilona polgármester a költségvetési hiány betömése érdekében drasztikus lépésre szánta el magát. A tatabányai vezető megszüntetné az ingyenes parkolást a városban, emelné a parkolási díjat és az autók után éves regisztrációs díjat fizettetne. A lépés hatalmas felháborodást váltott ki a helyiek körében.

Nagy felháborodást keltett a városban élők körében, hogy a Tatabánya Kártya egyik, és legfontosabb jogcímét megszüntetné Szücsné Posztovics Ilona polgármester, aki eltörölné a díjmentes parkolást a városban. Sőt, a zöld rendszámosoknak is megszűnne az ingyenes parkolás – derül ki a kemma.hu keddi cikkéből.

20200916_zuglo_parkolas_3725_MK_ripost
ingyenes parkolás
Tatabánya polgármestere eltörölné az ingyenes parkolást, a parkolási díjakat pedig megemelné / Illusztráció: Máté Krisztián

A városháza szerint a parkolási rendszer jelenlegi formájában fenntarthatatlan: 2024-ben a fizetős parkolás – beleértve a mélygarázst is – mindössze 115 millió forint bevételt hozott, miközben a fenntartási költségek elérték a 239 millió forintot. A rendszer tehát 125 millió forintos veszteséget termel évente. A városvezetés ezért egy új parkolási rendszert dolgozott ki, vagyis kibővítenék a fizető parkolási övezeteket: a fizetős parkolási zónák kibővülnének a sűrűn lakott társasházi övezetekkel, a mélygarázs pedig önálló parkolási zóna lenne.

Tatabánya polgármestere eltörölné az ingyenes parkolást, a parkolási díjakat pedig megemelné

A parkolási díjfizetési kötelezettség reggel 8 és este 8 óra közé esne. A piros zónában óránként 400 forintot kellene fizetni – a korábbi 300 helyett, a sárgában 300-at a 250 helyett, a mélygarázsban pedig 500-at a korábbi 300 helyett. 

A Tatabánya Kártya jogcíme, tehát az ingyenes parkolási kedvezmény megszűnne. 

Ezenkívül lakossági parkolási regisztráció indulna, az első autó éves díja 12 ezer forint, a másodiké 24 ezer, a harmadik autóé pedig 36 ezer lenne.

A mélygarázsokat éjszakai bérletét cserébe is lehetne használni, ami 18–8 óra között 10 ezer forint lenne. A havi bérlet (0–24 órás használatra) 25 ezer, az éves bérlet (0–24 órás használatra) 250 ezer forintot kóstálna. 

A zöld rendszámos autók ingyenes parkolása megszűnne, mivel a parkolóhelyek korlátozott száma ezt teszi indokolttá. 

Minderről a csütörtöki  közgyűlésen döntenek a képviselők.

Bezár a SPAR a hatvanezres magyar nagyvárosban: ez az oka, de nem marad így

A legközelebbi SPAR-üzlet messze van.


 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.