A Bosch felmérése szerint, annak ellenére, hogy a magyarok majd kétharmada tartja fontosnak a mesterséges intelligencia (MI) használatának elsajátítását, a megkérdezettek alig ötöde kapott bármilyen oktatást a munkahelyén, a válaszolók fele autodidakta módon tervezi elsajátítani az ismereteket.
Az oktatás hiánya a mesterséges intelligencia használatában is megjelenik, Magyarországon a munkavállalók mindössze 6 százaléka használja napi, és 10 százaléka heti szinten az MI-t. Nemzetközi összehasonlításban ebben jelentős a különbség: globálisan 16 százalék vallotta úgy, hogy naponta, 21 százalék pedig hogy minden héten alkalmazza ezt a technológiát.
Somogyi András, a Bosch csoport humán erőforrásért felelős alelnöke szerint felértékelődött az MI oktatása. Beszédes, hogy
a magyarok 85 százaléka számára munkakeresésnél „valamennyire fontos”, hogy munkáltatója ajánljon mesterséges intelligenciával kapcsolatos képzést.
Magyarországon a munkavállalók majdnem fele azonban attól tart, hogy a jövőben a mesterséges intelligencia veszélyeztetheti a munkáját.
A mesterséges intelligencia átalakítja a munkahelyeket.
„A technológia nemcsak a mindennapokban, hanem a munkában is támogatja az embereket, akik így például a monoton vagy a nehéz feladatok helyett más, kreatív folyamatokra összpontosíthatnak” – tette hozzá Somogyi András. Magyarországon 64 százalék vélekedett úgy, hogy az MI-t önálló tantárgyként kellene tanítani az iskolában, 54 százalék pedig azt is el tudja képzelni, hogy bizonyos tantárgyakat virtuális tanár oktasson. Az MI fontossága mellett a többség ragaszkodik azonban az oktatás hagyományos formáihoz is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.