Az európai – vagyis debreceni – termelőkapacitás felépítésével arra számítanak, hogy az elkövetkezendő egy év leforgása alatt a teljes globális piac ötven százalékát a kezükben fogják tudni tartani, majd további kapacitások kiépítésével ezt tovább tudják növelni – közölte az alelnök. A Semcorp az elektromos autók akkumulátoraihoz használt szeparátorfólia-gyártás területén már akkor globális piacvezető volt, amikor még csak Kínában voltak gyárai.
Debrecenbe telepített gyáruk első ütemében a héten az utolsó épület is megkapta a használatbavételi engedélyt, így a tesztüzem, illetve a próbaüzem gyakorlatilag már most, a termelés pedig heteken belül elindulhat. Már második ütem előkészítése is folyik, a kivitelezés elkezdését idén év végére tervezik.
A két ütem együttes beruházási értéke Wolf Csaba szerint jócskán meghaladja az egymilliárd eurót, az éves szinten fizetendő helyi adó pedig több milliárd forint lesz majd.
A rövidesen induló első gyárban van alapfólia gyártó és bevonatoló üzem is, a második ütemben épülőben pedig jellemzően csak alapfóliát gyártanak majd, ám teljesen új technológiával és sokkal nagyobb hatékonysággal.
A Semcorpnak Debrecenben – ahol Kínán kívüli első gyárát létrehozta – jelenleg mintegy 460 munkavállalója van, ezt a létszámot év végére 800 főre kívánják feltornázni. Mivel itt sem kívánnak megállni, és újabb kapacitások kiépítését tervezik, humánerőforrás-igényük is folyamatosan nőni fog, ám az alelnök szerint ennek kielégítésére a Debreceni Egyetem, valamint a Debreceni Szakképzési Centrum képzéseinek köszönhetően hosszabb távon is rendelkezésre fog állni a szakképzett munkaerő. A városba települő ipar szakképzetlen munkaerő iránti igényének kielégítse tárgyában azonban már koránt sem ilyen bizakodó.
Annak ellenére, hogy a Semcorp Egyesült Államokban épülő gyára is a befejezéshez közeledik, a cég a debreceni kapacitásoknak óriási szerepet szán e piac kiszolgálásában. Úgy ítélik meg ugyanis, hogy bárhogyan is alakuljanak a közeljövőben a vámtételek, mindenképpen olcsóbb lesz Európából kielégíteni a tengeren túli igényeket, mint Kínából. „Mivel ez az egyetlen európai gyárunk, eleve nagy szerepet szántunk neki az amerikai vevői igények kielégítésében, és továbbra is az várható, hogy a termelésének jelentős nagy hányada megy az Egyesült Államokba. A jelenlegi vámháború ugyan egy új helyzetet teremtett, erre nem lehetett számítani a gyár építésekor, tervezésekor. Ennek ellenére azt gondolom, hogy
a mostani extrém magas kínai árukra kivetett amerikai vámok egy jelenlegi turbulencia következményei, ez nem fog így maradni örökké.
Azt gondolom, hogy előbb-utóbb oda-vissza csillapodni fognak a kedélyek, és minden ország belátja majd, hogy ez így nem tartható. Még mindig jobban meg fogja érni – ebben biztosak vagyunk – Európából az Egyesült Államokba exportálni, mint Kínából. Úgyhogy, az a szerepe az európai gyárunknak mindenképpen megmarad, hogy nemcsak európai piacokra, hanem az Egyesült Államok piacaira is fogunk gyártani” – mondta az alelnök.
Az alelnök szerint a globális vámháborún túlmenően is nagy kihívás az európai és a távol-keleti üzleti kultúra összhangba hozása és a logisztika is. A termelés elindításához több ezer konténernyi szállítmányozási feladatot kell elvégezni. A Japánból érkező gépek betelepítése mellett az alapanyag -ellátásról is folyamatosan gondoskodni kell, aminek egy része csak a Távol-Keletről biztosítható. Ebben a Semcorp partnere a Ghibli amin ezentúl sem kívánnak változtatni. A máshonnan beszerezhető alapanyagok esetében viszont, minél rövidebbre kívánják húzni az ellátási láncot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.