Több mint 101 millió Instagram- és 102 millió TikTok-követőt ér el világszerte az a kilenc országból érkező mintegy 50 nemzetközi influenszer, aki háromnapos eseményre érkezett a fővárosba. A május 7-én indult aktivitás a korábbi kiemelkedően sikeres tartalomgyártói együttműködésekhez hasonlóan ez alkalommal is több ezer megjelenést biztosít hazánk számára a közösségi médiás felületeken.
Az idei program egyaránt koncentrál a távolabbi országok mellett a közeli piacokra is, az onnan érkező tartalomgyártók autós túrán keresztül mutatják be élményeiket. Így
a magyar turizmus számára kiemelten fontos küldő országokban: az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban és Romániában népszerű vloggerek, bloggerek, színészek is érkeztek a rendezvényre.
A kultúra, a gasztronómia, a turisztikai látványosságok, valamint a vidéki borászat és gasztronómia is kiemelt szerepet kap a programban. A vendégek Budapest ikonikus helyszínein kívül megismerkedhetnek többek között a tokaji borvidékkel vagy a herendi porcelánnal is.
Az idei év különlegessége, hogy a küldő országok adatalapon kiválasztott célcsoportjai szerint több tartalomgyártó szegmens lett meghatározva, akik eltérő programterv alapján adják át élményeiket követőiknek Budapestről és a magyar vidékről.
A tartalomgyártók marketingerejét mi sem mutatja jobban, mint hogy az utazók 71 százaléka tájékozódik a desztinációkról a közösségi média különböző felületein. Több mint 56 milliárd megtekintést generáltak az utazással kapcsolatos hashtagekkel ellátott videók olyan közösségimédia-platformokon, mint a TikTok vagy Instagram. A millenniálok 6 százaléka jobban bízik a tartalomgyártók ajánlásaiban, mint a hagyományos reklámokban, és közel 1,5 milliárd felhasználó van az Instagramon, akik közül 62 százalék aktívan keres utazási inspirációt.
A háromnapos esemény célja a korábbi kampányokhoz hasonlóan hazánk desztinációs imázsépítése, Budapest ismertségének növelése és a nyári turisztikai szezon forgalmának erősítése.
A közösségimédia-platformokon megjelenő tartalmak az egyes célpiacokon kiemelkedő online foglalási felületeken létrehozott Budapest tematikájú oldalakra terelnek, azonnali foglalást lehetővé téve a követők számára, ezzel is segítve a célt, hogy minél többen minél egyszerűbben eljuthassanak a magyar fővárosba.
Ezzel az újszerű, innovatív marketingeszközzel a fiatal generációk utazási döntéseit tudjuk hatékonyan befolyásolni. Ezek az utazók ugyanis már nem a hagyományos keresőoldalakon tájékozódnak, hanem a közösségi médiában látott élmények alapján döntenek
– mutatott rá Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója. Hozzátette: „A személyes történeten alapuló kommunikáció sokkal hatékonyabb és hitelesebb, mint a klasszikus reklámok.”
A tavaly májusi marketingaktivitás 2000 tartalmat eredményezett, aminek köszönhetően a véleményvezérek csatornáin összesen mintegy 340 millió követő kaphatott képet Budapest egyedülálló turisztikai kínálatáról. A rendezvényt követő három és fél hétben pedig az előző év azonos időszakához viszonyítva azokból az országokból, ahonnan a legtöbben követik a részt vevő véleményvezéreket, 64 százalékos volt a növekedés a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban lefoglalt vendégéjszakák számában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.