Folytatódik az imázsépítés - Ismét világsztárok népszerűsítik Magyarországot
Több mint 101 millió Instagram- és 102 millió TikTok-követőt ér el világszerte az a kilenc országból érkező mintegy 50 nemzetközi influenszer, aki háromnapos eseményre érkezett a fővárosba. A május 7-én indult aktivitás a korábbi kiemelkedően sikeres tartalomgyártói együttműködésekhez hasonlóan ez alkalommal is több ezer megjelenést biztosít hazánk számára a közösségi médiás felületeken.

Az idei program egyaránt koncentrál a távolabbi országok mellett a közeli piacokra is, az onnan érkező tartalomgyártók autós túrán keresztül mutatják be élményeiket. Így
a magyar turizmus számára kiemelten fontos küldő országokban: az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban és Romániában népszerű vloggerek, bloggerek, színészek is érkeztek a rendezvényre.
Tokaj is, Herend is
A kultúra, a gasztronómia, a turisztikai látványosságok, valamint a vidéki borászat és gasztronómia is kiemelt szerepet kap a programban. A vendégek Budapest ikonikus helyszínein kívül megismerkedhetnek többek között a tokaji borvidékkel vagy a herendi porcelánnal is.
Az idei év különlegessége, hogy a küldő országok adatalapon kiválasztott célcsoportjai szerint több tartalomgyártó szegmens lett meghatározva, akik eltérő programterv alapján adják át élményeiket követőiknek Budapestről és a magyar vidékről.
A tartalomgyártók marketingerejét mi sem mutatja jobban, mint hogy az utazók 71 százaléka tájékozódik a desztinációkról a közösségi média különböző felületein. Több mint 56 milliárd megtekintést generáltak az utazással kapcsolatos hashtagekkel ellátott videók olyan közösségimédia-platformokon, mint a TikTok vagy Instagram. A millenniálok 6 százaléka jobban bízik a tartalomgyártók ajánlásaiban, mint a hagyományos reklámokban, és közel 1,5 milliárd felhasználó van az Instagramon, akik közül 62 százalék aktívan keres utazási inspirációt.
A háromnapos esemény célja a korábbi kampányokhoz hasonlóan hazánk desztinációs imázsépítése, Budapest ismertségének növelése és a nyári turisztikai szezon forgalmának erősítése.
Jó marketingfogás
A közösségimédia-platformokon megjelenő tartalmak az egyes célpiacokon kiemelkedő online foglalási felületeken létrehozott Budapest tematikájú oldalakra terelnek, azonnali foglalást lehetővé téve a követők számára, ezzel is segítve a célt, hogy minél többen minél egyszerűbben eljuthassanak a magyar fővárosba.
Ezzel az újszerű, innovatív marketingeszközzel a fiatal generációk utazási döntéseit tudjuk hatékonyan befolyásolni. Ezek az utazók ugyanis már nem a hagyományos keresőoldalakon tájékozódnak, hanem a közösségi médiában látott élmények alapján döntenek
– mutatott rá Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója. Hozzátette: „A személyes történeten alapuló kommunikáció sokkal hatékonyabb és hitelesebb, mint a klasszikus reklámok.”
A tavaly májusi marketingaktivitás 2000 tartalmat eredményezett, aminek köszönhetően a véleményvezérek csatornáin összesen mintegy 340 millió követő kaphatott képet Budapest egyedülálló turisztikai kínálatáról. A rendezvényt követő három és fél hétben pedig az előző év azonos időszakához viszonyítva azokból az országokból, ahonnan a legtöbben követik a részt vevő véleményvezéreket, 64 százalékos volt a növekedés a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban lefoglalt vendégéjszakák számában.


