BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

MÁV: nincs apró betűs rész, holnap élesedik a késési biztosítás

A MÁV késési biztosítása alapján 20 perc késés után a jegyár fele visszajár minden utasnak akár vonattal, akár busszal utazott. A kompenzáció leggyorsabb és legkényelmesebb módja, ha néhány kattintással a MÁV+ applikációban élesítik a késési biztosítást.

Idén június 1-jén érvénybe lép a késési biztosítás, amelynek köszönhetően az adott járat 20 percet elérő késése esetén a menetjegy árának fele visszajár az utasoknak.  A bérletesek 10 százalékos kedvezménnyel vásárolhatják meg a következő azonos bérletüket, amennyiben a bérlet 30 napos érvénytartama alatt legalább öt alkalommal minimum 20 perces késést tapasztalnak – közölte a MÁV.

Daily Life In Budapest MÁV: nincs apróbetűs rész, holnap élesedik a késési biztosítás
Június elsejével elindul a késési biztosítás / Fotó: NurPhoto via AFP

A késési biztosítás független a közlekedési módtól és attól is, hogy a lassúbb célba jutást mi okozta. Minden jegyet vagy bérletet vásárló utasunk megkapja a kompenzációt, mindegy, hogy vonatot vagy helyközi buszt vett-e igénybe, agglomerációs (kék) VOLÁN-buszokkal vagy épp  HÉV-vel utazott-e.

A késést kiváltó ok sem számít: a MÁV csoport a késésekért objektív felelősséget vállal, így a jegyvásárlókat megillető pénzvisszatérítés, illetve a bérleteseket megillető százalékos kedvezmény akkor is jár, ha a 20 perc feletti késés nem a MÁV hibájából következett be, például baleset vagy az országhatáron túl összeszedett késés okozta.

A késési biztosítás érvényesítésének legkönnyebb és leggyorsabb módja az új MÁV+ applikáció, de az új szolgáltatás természetesen azoknak is jár, akik például pénztárban és készpénz ellenében vásárolták meg papíralapú jegyüket vagy bérletüket.

Visszatérítés igénybevétele a jegy- vagy bérletváltás módja szerint

Belföldi menetjegyek esetén online jegyvásárlásnál a folyamat teljesen automatikus, tehát az utasoknak semmilyen ügyintézésszerű, hivatalos lépést nem kell tenniük ahhoz, hogy az általuk kifizetett jegyár felét visszakapják, ha a járat a jegyen feltüntetett célállomásra 20 percet meghaladó késéssel érkezik.

Ha valaki papírjegyet vásárolt a jegypénztárban vagy a jegyautomatában, akkor is van lehetősége online visszafizetés kérésére. Ehhez a jobb alsó sarokban a profil menüpontot, majd a késési biztosítás sort kell választani. Itt a jobb felső sarokban meg kell nyomni a + gombot, majd a kamerával beolvasni a jegyen található vonalkódot.

A 30 napos bérletek vagy napijegyek esetén azonban más a helyzet. Előbbi esetén 5, utóbbi esetén egyetlen 20 percet meghaladó busz- vagy vonatkésés esetén a következő azonos díjterméket 10%-kal olcsóbban lehet megvásárolni. Az ezekhez szükséges késésigazolásokat legkönnyebben a MÁV+ alkalmazáson lehet beszerezni.

Ha valaki a jegypénztárban vagy a jegyautomatában vásárolt bérletet, akkor lehetősége van arra is késésigazolásokat gyűjteni a MÁV+ appban. Ehhez a képernyő jobb alsó sarkában található Profilom menüponton belül, a Késési biztosítás menüpontban van lehetőség. Itt át kell váltani a Bérletek fülre, majd meg kell nyomni a + jelet. Ezt követően a beolvasás kamerával gomb lenyomása után a kamerával be kell olvasni a bérleten található vonalkódot.

Azok, akik nem szeretnének élni semmilyen digitális megoldással, fordulhatnak a MÁV pénztárosaihoz vagy a telefonos ügyfélszolgálathoz.

Hogyan rögzíthetem a késéseim?

A Késési biztosítás menüpont Bérletek fülén egyaránt láthatók a papíralapú és az online vett bérletek és napijegyek is. Az egyes mezők alsó részén az is követhető, hogy eddig hányszor utaztunk vele késett járaton, valamint az is, hogy összesen hány késés után jár a kompenzáció.

Ha felszállunk egy járatra, akkor ebben a menüpontban meg kell nyomni az Utazom gombot, majd kiválasztani a közelben található járatok közül azt, amelyikre épp felszálltunk. Ha nem jelenik meg a járat a képernyőn, akkor lehetőség van kézzel is beírni annak számát. Fontos, hogy csak a közelben megálló járatokra lehet bejelentkezni akkor, ha a vármegyében érvényes a kiválasztott bérlet vagy napijegy.

A sikeres járatválasztást követően, ha a járat útja során késik, akkor a késést automatikusan rögzítjük. Sikeres járatválasztást követően 20 percig nincs lehetőség másik járatot választani. Online bérlet esetén az Utazom gomb a bemutatható bérlet alatt is megtalálható.

Ha összegyűlik 30 napos bérlethez az 5, vagy a napijegyekhez az egyetlen késés, akkor a rendszer kupont küld, mely a Profilom menüponton belül a Kuponok menüpontban lehet megtekinteni, melyet csak a MÁV+ appban lehet beváltani, akkor is, ha papíralapú bérletre rögzítettük a késéseket.

Hogyan lehet megvenni a kedvezményes bérletet?

A Kuponok menüpontban másoljuk ki a kuponkódot, majd váltsunk a Bérletek menüpontra a képernyő alján. Ezután nyomjuk meg a Vásárlás menüpontot, és válasszunk egy olyan bérletet vagy napijegyet, melynek típusa megegyezik a korábbi bérlettel vagy napijeggyel.

Állítsuk be az érvényességi időket és az utast, majd itt adjuk meg a kuponkódot. Nincs más hátra, mint továbblépni és kiválasztani a kedvezményes árat, majd ellenőrizni a kosár tartalmát és kifizetni azt.

Teszteltük: így teljesít a MÁV új applikációja – egy évet még biztosan várni kell a teljes szolgáltatásig

Lázár János év eleji tíz vállalásának egyike az volt, hogy a MÁV-Volán csoportnak új applikációja lesz. A csoport vezérigazgatója szerint csak jövőre lesz teljesen működő állapotban a MÁV+ app.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.