BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

M0-s körgyűrű befejezése: végleg eldőlt a sorsa, és ennek alapos okai vannak – erre készüljenek a magyarok

Lázár János építési és közlekedési miniszter világosan beszélt az M0-s autóút nyugati szektorának megépítéséről. A tárcavezető két héttel ezelőtt a szentendrei fórumán is szóba hozta a régóta húzódó projektet.

Gyakorlatilag a kormány is letett arról, hogy a következő ötven évben megépüljön az M0-s autóút nyugati szektora – erről beszélt Lázár János építési és közlekedési miniszter a Lázárinfó szentendrei állomásán még két héttel korábban. 

M0-s
Az M0-s nyugati szektora: Lázár szerint ebben az életben már nem lesz rá pénz / Fotó: Shutterstock

M0-s nyugati szektor: Lázár szerint ebben az életben már nem lesz rá pénz

Az M0-s annak kapcsán került szóba, hogy a budai térségben több gyorsforgalmi forgalmi út megépítése kezdődhet el a közeljövőben. Az egyik ilyen az M1-es autópályát Esztergommal összekötő M100-as, amely kész tervekkel rendelkezik, és Lázár ígérete szerint még a mostani kormányzati ciklusban elindul a beruházás, amely 31 kilométeren valósul meg, tíz alagutat tartalmaz, és 500 milliárdba kerül. A másik az M10-es, ennek a tervezése folyamatban van. Azt azonban elismerte, hogy az igazi megoldás a térség közlekedési helyzetének javítására az M0-s lenne.

A fő kérdés a maguk szempontjából az M0-s megépítése, ez lényegében nyolc kilométer alagút. Beszéljünk világosan: nem hiszem, hogy a magyar államnak lesz valaha annyi pénze, hogy azt a nyolc kilométer alagutat megépítse

– mondta nagyon határozottan Lázár. Nemcsak anyagi, hanem környezetvédelmi okokból se valósítható meg szerinte egyhamar a beruházás. A nyomvonalon ugyanis rengeteg település fekszik, amelyek joggal védik a saját érdekeiket, miután számos környezeti és társadalmi szempont merül fel a megépítés kapcsán.

„A mi életünkben nem folytatódik”

A pomázi polgármesternek Lázár János építési és közlekedési miniszter megerősítette, hogy „a mi életünkben nem folytatódik” az M0-s meghosszabbítása Észak-Budán.

„Amikor bent jártunk miniszter úrnál, rákérdeztem nála az M0-sra, hogy körülbelül lőjük be, mikor lesz belőle valami. Azt az információt adta, hogy az már nem a mi életünkben fog megvalósulni” – mondta Leidinger István az Index Kibeszélő című műsorában.

A polgármester szerint ez azt jelenti, hogy az elkövetkező „40-50 évben olyan problémánk nem lesz, hogy az M0-s építése miatt mondjuk forgalomkorlátozást vezetnének be”.

M0-s befejezése: szerencsére van alternatívája

1988 óta épül az M0-s autóút, azaz a budapesti körgyűrű, amelyből egyedül az 1-es és 10-es főutat összekötő nyugati szektor hiányzik. A megépítése már csak azért is indokolt lenne, mert kifejezetten kaotikus a közlekedés a budai agglomerációban, amely az elmúlt években jelentős népességrobbanáson ment keresztül.

Ugyanakkor a beruházás ellen szól, hogy a 10–11. számú főutak közti szakaszt nehéz domborzati viszonyok jellemzik, ráadásul a Budai Tájvédelmi Körzeten keresztül vezet, ahol több viaduktot és alagutat kellene építeni, emiatt óriási összeget emésztene fel. Az M0-s autóút nyugati szektorának hossza 18 kilométer, ebből 8 kilométer lenne csak az alagút.

Még 2019-ben 400 milliárdra taksálták ennek költségét, ismerve, hogy azóta milyen drágulás történt, vélhetően ennek a dupláját is elérhetné a beruházás költsége.

Épp ezért merült fel az M0-s nyugati szektorának alternatívájaként az M100-as autóút, amely ugyan nem kapcsolódna be az M0-s körgyűrűbe, de érezhetően javítaná a budai agglomeráció, különösen Esztergom megközelítését. Ennek a beruházásnak az elkezdését ígérte Lázár jövő év elejére.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.