Új informatikai rendszert használhatnak május 6-tól az exportőrök. Az Automatizált Kiviteli Rendszer (AES) teljes egészében automatizálja, papírmentessé teszi a kiviteli eljárások adminisztrációját a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közleménye szerint.
Idén május 6-tól az AES-sel Magyarország, s ezzel a NAV exportadminisztrációja mérföldkőhöz érkezett. A rendszer, az uniós Vámkódex előírásai szerint, immár teljes körű elektronikus adatfeldolgozást és -tárolást biztosít mind az ügyfeleknek, mind a hatóságnak.
A NAV aktívan bevonta a gazdálkodói oldalt és a vámszakmai szövetségeket is a rendszer bevezetésének előkészítésébe. A szoros együttműködés eredménye, hogy az új, modernizált exportrendszer az ügyfélkör igényeihez is praktikusan igazodik: csökkennek a vállalkozások adminisztrációs terhei, az adatkövetelmények pedig egységessé válnak.
A NAV az AES élesítésének napját is a gazdálkodókkal együtt határozta meg. A rendszer sikeresen debütált, a vámeljárások feldolgozása megfelelően működik.
A rendszer bevezetését követő három napban 11 037 vámáru-nyilatkozatot fogadott be a NAV; 10 954 esetben került sor az áruk átengedésére, és 2857 esetben a kiléptetésére, és ezáltal az eljárás lezárására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.