Jó hírt közölt a NAV: csökkennek a cégek adminisztrációs terhei
Új informatikai rendszert használhatnak május 6-tól az exportőrök. Az Automatizált Kiviteli Rendszer (AES) teljes egészében automatizálja, papírmentessé teszi a kiviteli eljárások adminisztrációját a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közleménye szerint.

Idén május 6-tól az AES-sel Magyarország, s ezzel a NAV exportadminisztrációja mérföldkőhöz érkezett. A rendszer, az uniós Vámkódex előírásai szerint, immár teljes körű elektronikus adatfeldolgozást és -tárolást biztosít mind az ügyfeleknek, mind a hatóságnak.
A NAV aktívan bevonta a gazdálkodói oldalt és a vámszakmai szövetségeket is a rendszer bevezetésének előkészítésébe. A szoros együttműködés eredménye, hogy az új, modernizált exportrendszer az ügyfélkör igényeihez is praktikusan igazodik: csökkennek a vállalkozások adminisztrációs terhei, az adatkövetelmények pedig egységessé válnak.
A NAV az AES élesítésének napját is a gazdálkodókkal együtt határozta meg. A rendszer sikeresen debütált, a vámeljárások feldolgozása megfelelően működik.
A rendszer bevezetését követő három napban 11 037 vámáru-nyilatkozatot fogadott be a NAV; 10 954 esetben került sor az áruk átengedésére, és 2857 esetben a kiléptetésére, és ezáltal az eljárás lezárására.


