BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

MVM: így csalnak nem létező tartozásokkal – résen kell lennie az ügyfeleknek

A gyanús üzeneteket az MVM számára is érdemes elküldeni, de arra is van mód, hogy ellenőrizzük, tényleg a cég keres-e minket. Az MVM telefonos csak az ügyfélazonosításhoz szükséges adatokat kér, minden más eset adathalász támadás lehet.

Az utóbbi időben ismét adathalász csalók által küldött értesítőket kaptak nem létező tartozásról az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. ügyfelei, ezúttal sms-ben – közölte pénteken a vállalat, mely egyúttal arra kéri a fogyasztókat, hogy legyenek figyelmesek, a megtévesztő, adathalász üzenetek felismerhetők.

kiberbiztonság, kiberbűnözés, kibervédelem
online csalás, kibercsalás, csalások
banki család, adathalászat, áldozat
Az adathalász támadások lefülelésében az MVM is segít / Fotó: Shutterstock

Nem létező tartozással indul az adathalász támadás

A sokszor fizetési felszólítással vagy a szolgáltatás kikapcsolásával fenyegető adathalászok az érintettek ijedtségét használják ki, hogy megszerezzék bankkártyájuk adatait. A legújabb csalási kísérletek sms-ben érkeznek az ügyfelekhez, és nemlétező tartozásra vonatkoznak. A megtévesztő üzenetekben található linkkel a csalók saját oldalukra irányítják az ügyfeleket.

A tájékoztatás szerint bár egyes esetekben az MVM Next is küld sms-t, ha az ügyfélnek tartozása van, de számlatartozás esetén az MVM kizárólag a +36 30 344 4081, +36 20 344 4433 és a +36 70 700 9885 telefonszámról küld ki figyelmeztető üzenetet, amely linket nem tartalmaz. 

Tartozás esetén, vagy akkor, ha adategyeztetésre van szükség, az MVM keresheti az ügyfeleket telefonon, de fizetési adatokat ilyenkor sem kér.

A vállalat azt kéri a fogyasztóktól, hogy ha valaki arra gyanakszik, hogy adathalász-támadás célpontjává vált, juttassa el az [email protected] e-mail-címre az MVM vagy MVM Next nevében érkező gyanús sms-t.

Mindemellett az MVM azt is kéri, hogy ha a nevében keresnek valakit telefonon vagy sms üzenetben, az ügyfelek soha ne adjanak meg fizetéshez kapcsolódó adatokat, például bankkártyaadatokat.  Az MVM ugyanis telefonos megkeresés esetén csak az ügyfél-azonosításhoz szükséges adatokat kéri, ha ezeken túli információkat akar megtudni az MVM nevében valaki, az feltehetően kísérlet adathalászatra.

Ha az MVM nevében gyanús telefonhívást vagy sms üzenetet kap az ügyfél, írja be az ezen oldalon található mezőbe az sms küldőjének telefonszámát, az üzenet dátumát és a vállalat megadja, hogy valóban keresték-e az ügyfelet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.