Óriási összegeket fizettek már vállalatok az űrbéli marketingért
Az űrhajósok szolgálati előírásában szereplő eszközökön túl az egyes nagyvállalatok által kifejlesztett termékek is gyarapítják az űrbe jutott tárgyak listáját. Ezt a listát kiegészítik olyan tárgyak is, amelyeket a vállalatok részben promóciós, részben demonstrációs céllal juttattak a világűrbe – írja Kapu Tibor kutatóűrhajósnak a Nemzetközi Űrállomásra való elindítása kapcsán az Origo.

Űrhajósok óráitól a szalámis pizzáig
A lap példaként említi az Omega óramárkát. Egy-egy ilyen márkájú órát az Apollo-küldetések űrhajósai viseltek. A cikkből pedig az is kiderül, hogy a vállalatok borsos összegeket voltak hajlandók fizetni azért, hogy az űrt használhassák promóciós eszközként. Például a Pepsi 1996-ben 5 millió dollárt fizetett azért, hogy a cég egyik üdítős dobozának másolata az orosz Mir űrállomás előtt lebegjen, a Pizza Hut pedig 2001-ben szalámis pizzát juttatott a Nemzetközi Űrállomásra.
További érdekes űrmarketingpéldákért olvassa el az Origo összeállítását!


