Az űrhajósok szolgálati előírásában szereplő eszközökön túl az egyes nagyvállalatok által kifejlesztett termékek is gyarapítják az űrbe jutott tárgyak listáját. Ezt a listát kiegészítik olyan tárgyak is, amelyeket a vállalatok részben promóciós, részben demonstrációs céllal juttattak a világűrbe – írja Kapu Tibor kutatóűrhajósnak a Nemzetközi Űrállomásra való elindítása kapcsán az Origo.
A lap példaként említi az Omega óramárkát. Egy-egy ilyen márkájú órát az Apollo-küldetések űrhajósai viseltek. A cikkből pedig az is kiderül, hogy a vállalatok borsos összegeket voltak hajlandók fizetni azért, hogy az űrt használhassák promóciós eszközként. Például a Pepsi 1996-ben 5 millió dollárt fizetett azért, hogy a cég egyik üdítős dobozának másolata az orosz Mir űrállomás előtt lebegjen, a Pizza Hut pedig 2001-ben szalámis pizzát juttatott a Nemzetközi Űrállomásra.
További érdekes űrmarketingpéldákért olvassa el az Origo összeállítását!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.