BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közel 15 ezer magyar cég nem is létezik online – most ingyen juthatnak weboldalhoz!

A Demján Sándor Program által már több mint ezer hazai mikro- és kisvállalkozás számára nyílt meg az út a digitális megjelenés felé.

A Demján Sándor Program keretében megvalósuló Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja programelem voucherét július elejéig  1244 vállalkozás kapta meg, ennek segítségével internetes és közösségimédia-szolgáltatásokat vehetnek igénybe – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.

Ingyenes weboldalkészítés magyar KKV-k számára a Demján Sándor Programban
Az ezredik vállalkozás is megkapta a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja vouchert /Fotó: KKV Biztosítás

A program által már több mint 1000 hazai mikro- és kisvállalkozás számára nyílt meg az út a digitális megjelenés felé.

A pályázaton kiválasztott harminc szolgáltatónál eddig beváltott voucherek száma túllépte a kétszázat, ennyi vállalkozás esetében már meg is kezdődtek azok a fejlesztések, amelyek révén a cég termékei és szolgáltatásai megjelennek a világhálón. 

A kiválasztott szolgáltatók maximum két éven keresztül térítésmentesen biztosítják az olyan alap digitális szolgáltatásokat, mint például a webcím, tárhely, e-mail-postafiók, internetes biztonsági megoldások, valamint a közösségi média jelenlét kialakítását támogató eszközöt, míg a program bővített csomagja akár webshopfejlesztést és külföldi piacokon való online megjelenést is lehetővé tesz.

Szabados Richárd kis- és középvállalkozások fejlesztéséért, technológiáért és védelmi iparért felelős államtitkár kiemelte: a program előkészítése során úgy becsülték, hogy 15 ezer olyan magyar vállalkozás van, amelynek versenyképességi ugrást jelenthet az online térben való megjelenés. 

Ezt az intézkedés utáni hatalmas érdeklődés is visszaigazolta, hiszen július elejére már meghaladta a 12 ezret a regisztrált cégek száma, a beadott voucherigényeké pedig túllépte a 7000-et. A pozitívan elbírált kérelmek száma már 4600 felett jár, így a 9 milliárd forintos keretösszeg közel kétharmadát már lekötötték a nyertes pályázók. A lehetőség ugyanakkor továbbra is nyitva áll az érdeklődők előtt – hangsúlyozta az államtitkár.

A magyar vállalkozások számára az online jelenlét nemcsak technológiai kérdés, hanem versenyképességi kulcstényező is. A Digitális Gazdaság és Társadalom Index (DESI) adatai szerint a hazai vállalkozások csupán 56 százaléka rendelkezik weboldallal, szemben az Európai Unió 77 százalékos átlagával.

A digitális jelenlét kézzelfogható üzleti előnyökkel jár, ahogy azt nemzetközi kutatások is bizonyítják:

  • a digitálisan érettebb kkv-k árbevétele átlagosan 20 százalékkal gyorsabban nő, mint a lemaradóké.
  • A jó közösségimédia-jelenléttel rendelkező kisvállalkozásokat másfélszer nagyobb eséllyel találnak meg új ügyfelek. 
  • A nemzetközi online értékesítést folytató kkv-k exportbevétele akár kétszerese is lehet a csak fizikai térben működő társaikénak.

A program célja, hogy a digitális jelenlétben nyújtson segítséget a hazai mikro- és kisvállalkozásoknak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.