Némi megnyugvást adhat az UniTravel ügyfeleinek az utazási iroda biztosítójának közleménye. A Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe ugyanis megerősíti, hogy a társaság a jogszabályoknak megfelelően felkészült a kárrendezési eljárás mielőbbi elindítására. A biztosító egyeztetést folytat a Fővárosi Kormányhivatallal, a hatósági határozat meghozatalát követően haladéktalanul megkezdi az ügyintézést, a jogszabályban meghatározott módon és mértékig.
A Colonnade Biztosító a kialakult helyzetet prioritásként kezeli.
Megerősített ügyfélszolgálati háttérrel állnak rendelkezésre, hogy minden jogos kárigényt a lehető leggyorsabban rendezzenek.
Bár a kárrendezési eljárás megindítására kizárólag a Fővárosi Kormányhivatal hivatalos, fizetésképtelenséget megállapító határozatának megszületését követően van lehetőség,
a kárigény benyújtásához szükséges dokumentumokat – az ügyintézés előkészítéseként – előzetesen is benyújthatják az érintettek.
A kapcsolattartás megkönnyítése érdekében társaságunk dedikált e-mail-címet hozott létre.
Budapest főispánja is sürgeti a kártérítést. Sára Botond a Facebookon közölte, mindenben támogatják a biztosítót is annak érdekében, hogy az utasok visszakapják a pénzüket az UniTravel csődje miatt.
Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a csődbe ment UniTravel utasainak kártalanítása minél előbb megtörténjen.
A kormányhivatal megvizsgálja az utazási iroda körülményeit és fizetésképtelenségi helyzetét, valamint a biztosítóval folyamatosan egyeztetve meghozza a szükséges hatósági döntést annak érdekében, hogy a biztosító megkezdhesse az érintett utasok kártalanítását.
A kormányhivatal mielőbb határozatot hoz, hogy megkezdődhessen a csődbe ment utazási iroda utasainak kártérítése
– közölte a Fővárosi Kormányhivatal. Minél előbb meghozzák tehát azt a hatósági határozatot, amelynek eredményeképpen a biztosító megkezdheti az érintett utasok kártalanítását, több mint 460 millió forint összértékben.
Negyven év után váratlanul becsődölt a nagy magyar utazási iroda, így további vállalásait nem tudja teljesíteni, ugyanakkor
a külföldön tartózkodók hazajutása biztosított.
Hozzátették: határozottan és kifejezetten kérik azokat az utasaikat, akik még nem kezdték meg az utazást, hogy semmiképpen ne induljanak el.
A csődhelyzet fő oka a cég szerint a turisztikai piac jelenlegi helyzete, hogy néhány új külföldi cég korlátlan pénzzel érkezett Magyarországra, és hihetetlenül alacsony árakat, valamint nagyon agresszív marketinget kínálva elkezdte „meghódítani a piacot”, „a hagyományos magyar cégek számára – így számunkra is – szinte lehetetlenné vált a túlélés” – fogalmaztak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.