Nyári üzemmódra kapcsol a MÁV
Főszezoni menetrend szerint működik a tanév végétől a MÁV csoport, és folyamatosan finomhangolja a nyári működést az első igazán forgalmas hétvégék tapasztalatai alapján – derül ki a vasúttársaság honlapján olvasható közleményből.

Erősítő buszok százai várják ugrásra készen a bevetést
A nyári szezonra felkészülve a vállalat betárazott például azokból a sorompóalkatrészekből, amelyek a pünkösdi hőségben meghibásodtak, és zavarokat okoztak a balatoni fővonal közlekedésében. Ezen túlmenően pedig megtízszerezték az erősítőbusz-flotta létszámát is, de
a kétszáz, folyton ugrásra kész MÁV-busz mellett további félszáz, vágányzári vonatpótlásra elkülönített jármű, illetve ugyanennyi, helyközi forgalomban közlekedő, de a nyári hétvégeken felszabaduló autóbusz is rövid időn belül átvezényelhető egy-egy haváriahelyzet helyszínére.
A MÁV az erősítő buszokat főként a főváros és a Balaton közötti szakaszokra összpontosítja, de tart belőlük készenlétben a győri fővonal főbb beavatkozási pontjain is. Összességében azonban országszerte 53 ponton lesz tartalék, így bárhol is következik be forgalmi zavar a vasúti közlekedésben, azonnal be tudnak avatkozni. A legkritikusabb szakaszokra, mint az 1-es fővonal vagy a Balaton, pedig dízel-tartalékmozdonyokat is vezényeltek.
A buszok mellett utasmendzserek is segítik a közlekedők dolgát
A buszok seregét az üzemirányítás szakembereivel együttműködve az év elején létrehozott Országos Haváriaközpont vezényli, ahol a nyári időszakban emelt létszám dolgozik majd, így a fődiszpécser mellett összesen kilenc ügyeletes teljesít szolgálatot éjjel-nappal. Az utasmenedzserek is velük állnak kapcsolatban, akiknek az utasok helyszíni tájékoztatása, haváriahelyzet alatti támogatása a feladatuk.
Az utasmenedzserek négy, kiemelt balatoni helyszínen, Siófok, Fonyód, Keszthely, Balatonfüred állomáson megerősített létszámmal lesznek jelen augusztus végéig, de fenntartják a jelenlétet a Déli pályaudvaron és Kelenföldön is.
Emellett a vasúttársaság szerint egész nyáron folytatódik a klímaügyelet, azaz a járművek légkondicionáló berendezéseinek folyamatos monitorozása, de kísérleti jelleggel két Balaton IC-n wifis hőmérséklet-érzékelőket is telepítettek, ami lehetővé teszi a belső hőmérséklet távoli, valós idejű nyomon követését és szükség esetén a lehető leggyorsabb beavatkozást.
A MÁV jelezte, hogy időjárási, műszaki vagy forgalmi haváriahelyzet sajnos minden óvintézkedés ellenére is kialakulhat, de mindent elkövetnek azért, hogy ezeket hatékonyan tudják kezelni.