2025-ben a világon leadott éttermi rendelések (a gyorséttermek mellett idértve a hagyományos értelemben vett vendéglátóhelyeket) 60 százaléka már applikáción keresztül érkezik meg. Ebben a dinamikában nagy szerep jut fogyasztói oldalon azoknak a kedvezményeknek, a hűségprogramokban megjelenő elemeknek, amelyeket az éttermek nagy része csak az applikációt használók számára tesz elérhetővé – írja az Origo annak kapcsán, hogy mint a Redditre feltöltött fotón látható kupongyűjtő igazolja, valójában nem volt olyan rég, amikor még nem a mobiltelefonon kellett vadászni a kedvezményes ajánlatokra.
A lap arról ír, hogy a hozzászólások megmutatják, sokakban még elevenen él a „kupontépkedős” időszak. Ugyanakkor a hozzászólások egy része inkább az árváltozások kérdésével foglalkozik, vagyis azzal, hogy mennyit emelkedtek a McDonald’s (akciós) ajánlatainak árai a személyes jövedelmükben beállt változáshoz mérve 2013 óta, és mennyit kell kifizetni most hasonló tartalmú akciós kuponok esetében. A lap egy korábban közölt összeállítása szerint épp a világ legnagyobb gyorsétteremláncai mutatják meg, hogy az áraik nemcsak az egyéni fogyasztás szintjén, hanem makroszinten is fontos vonatkozásokkal bírnak.
A szinte hiánytalanul megmaradt kuponlap 2013-ból:
Az áremeléseket persze a legnagyobb vállalatok sem tudják elkerülni, ami fogyasztói oldalon nyilván kellemetlen tapasztalatot jelent a kasszáknál, ám nem érdemes elfelejteni, hogy az árak emelkedését tetemes bérkiáramlás és reálbér-növekedés ellensúlyozta az elmúlt években is.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.