Az Ikarus végre lerántotta a leplet új csodabuszáról, a 180e-ről, amely a teljesen elektromos Ikarus buszcsalád első csuklós járműve, forradalmasítani készül a városi közlekedést nagy kapacitásával és zérókibocsátás-technológiájával. A 2025 közepére tervezett bemutatóval ez az innovatív autóbusz egyszerre kínál hatalmas befogadóképességet és kényelmes, fenntartható utazást városi és elővárosi vonalakon.
Az Ikarus jövőbe mutató elektromos portfóliójának kulcselemeként a 180e fejlett elektromos hajtástechnikával, független kerékfelfüggesztéssel a még jobb utaskomfort érdekében, valamint korszerű biztonsági rendszerekkel lesz felszerelve. Bár a 180e jelenleg fejlesztés alatt áll, ígéretes teljesítményt kínál megnövelt hatótávval és gyorstöltési lehetőségekkel, így ideális megoldást jelent azoknak a városoknak, amelyek csökkenteni szeretnék a károsanyag-kibocsátást és javítani a közösségi közlekedés kapacitását.
Az Ikarus új elektromos busza
LFP akkumulátora 563,8 kilowattóra kapacitású, egy töltéssel kb. 390 kilométert megy, és Siemens pantográfos töltővel is elérhető.
A gyártó nemrég azzal került a hírekbe, hogy a BKK 160 új trolibuszának beszerzésére a Yutonggal közösen a legkedvezőbb ajánlatot adta: a szóló trolik darabját 451 500, a csuklósokat 649 500 euróért kínálta. A csomag tartalék alkatrészeket (402 ezer euró), karbantartást (65 ezer), kezelői képzést (40 ezer) és 36 hónap extra jótállást is tartalmaz, a minimum 15 helyett pedig 25 kilométer önjárást garantált.
Visszatér Görögországba az Ikarus márkanév két évtized után. Ősszel két darab tisztán elektromos hajtású Ikarus 80e V4 városi midibusz érkezik a mediterrán országba, miután a székesfehérvári gyártó termékeit forgalmazó Electrobus Europe görög partnercége, a Fotagon Led nyerte meg a járművek szállítására kiírt helyi tendert. Az új Ikarus midibuszokat a tervek szerint októberben adják át a megrendelőnek, ezt követően pedig az Athén északkeleti agglomerációjába tartozó Marousi nevű kisvárosban lehet majd találkozni velük napi forgalomban.
Görögország hagyományosan a városi jellegű midibuszok egyik fontos felvevőpiaca Európában, aminek manapság leginkább a török gyártók örülhetnek, mivel a vezető európai buszgyártók jellemzően nem képviseltetik magukat ebben a piaci résszegmensben. A teljesen elektromos hajtású Ikarus 80e midibusz 2023-as brüsszeli világpremierjén már megemlítették Görögországot az egyik lehetséges vásárlóként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.