BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szenzáció: bemutatja a világnak az új csodabuszát az Ikarus – itt az első fotó a 180e-ről

Az Ikarus új fejezetet nyit a városi közlekedésben: 2025-ben érkezik a 180e, a gyártó első teljesen elektromos csuklós busza. A jármű nagy kapacitásával és zérókibocsátás-technológiájával a fenntartható közlekedés egyik kulcsszereplője lehet.

Az Ikarus végre lerántotta a leplet új csodabuszáról, a 180e-ről, amely a teljesen elektromos Ikarus buszcsalád első csuklós járműve, forradalmasítani készül a városi közlekedést nagy kapacitásával és zérókibocsátás-technológiájával. A 2025 közepére tervezett bemutatóval ez az innovatív autóbusz egyszerre kínál hatalmas befogadóképességet és kényelmes, fenntartható utazást városi és elővárosi vonalakon. 

Szenzáció: bemutatja a világnak az új csodabuszát az Ikarus – itt az első fotó a 180e-ről
Szenzáció: bemutatja a világnak az új csodabuszát az Ikarus – itt az első fotó a 180e-ről / Fotó: Ikarus Bus & Coach / Facebook

Az Ikarus jövőbe mutató elektromos portfóliójának kulcselemeként a 180e fejlett elektromos hajtástechnikával, független kerékfelfüggesztéssel a még jobb utaskomfort érdekében, valamint korszerű biztonsági rendszerekkel lesz felszerelve. Bár a 180e jelenleg fejlesztés alatt áll, ígéretes teljesítményt kínál megnövelt hatótávval és gyorstöltési lehetőségekkel, így ideális megoldást jelent azoknak a városoknak, amelyek csökkenteni szeretnék a károsanyag-kibocsátást és javítani a közösségi közlekedés kapacitását.

Az Ikarus új elektromos busza

  • 18,75 méter hosszú,
  • 3,36 méter magas,
  • alacsony padlós kialakítású,
  • akár 113 utast szállíthat, legalább 45 plusz 2 ülőhelyen.

LFP akkumulátora 563,8 kilowattóra kapacitású, egy töltéssel kb. 390 kilométert megy, és Siemens pantográfos töltővel is elérhető.

A gyártó nemrég azzal került a hírekbe, hogy a BKK 160 új trolibuszának beszerzésére a Yutonggal közösen a legkedvezőbb ajánlatot adta: a szóló trolik darabját 451 500, a csuklósokat 649 500 euróért kínálta. A csomag tartalék alkatrészeket (402 ezer euró), karbantartást (65 ezer), kezelői képzést (40 ezer) és 36 hónap extra jótállást is tartalmaz, a minimum 15 helyett pedig 25 kilométer önjárást garantált.

Feltámad az Ikarus: a magyar buszt választotta a világ egyik legnépszerűbb turistaországa 

Visszatér Görögországba az Ikarus márkanév két évtized után. Ősszel két darab tisztán elektromos hajtású Ikarus 80e V4 városi midibusz érkezik a mediterrán országba, miután a székesfehérvári gyártó termékeit forgalmazó Electrobus Europe görög partnercége, a Fotagon Led nyerte meg a járművek szállítására kiírt helyi tendert. Az új Ikarus midibuszokat a tervek szerint októberben adják át a megrendelőnek, ezt követően pedig az Athén északkeleti agglomerációjába tartozó Marousi nevű kisvárosban lehet majd találkozni velük napi forgalomban.

Görögország hagyományosan a városi jellegű midibuszok egyik fontos felvevőpiaca Európában, aminek manapság leginkább a török gyártók örülhetnek, mivel a vezető európai buszgyártók jellemzően nem képviseltetik magukat ebben a piaci résszegmensben. A teljesen elektromos hajtású Ikarus 80e midibusz 2023-as brüsszeli világpremierjén már megemlítették Görögországot az egyik lehetséges vásárlóként.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.