Nem mindennapi esetről számolt be nemrég a Világgazdaság: egy budapesti utas arról hozott nyilvánossága információt az egyik uberes nyilvános Facebook-csoportjban, hogy egy taxis véletlenül a tényleges 11 ezer forint helyett 110 ezer forintot terhelt rá. A taxis és az Uber ügyfélszolgálata is mindent megtett azért, hogy az utas visszakapja a pénzét. Az Uber viszont felvette lapunkkal a kapcsolatot, és tisztázta a helyzetet, sőt, érdekes új információkkal is szolgált, amelyek a jövőben megakadályozhatják az ilyen tévedéseket.
Az Uber tájékoztatása szerint az utas és a sofőr panaszát követően a kivizsgálás valóban megtörtént, ami viszont ennél is fontosabb, hogy
az utas sikeresen visszakapta a pénzét.
Ez az Uber szerint már ez előző cikkünk előtt megtörtént, de erről az utas már nem számolt be az említett Facebook-csoportban. Az utas az alkalmazáson keresztül nyomon követhette a visszatérítést.
Az utas korábbi beszámolója szerint a sofőr tévedésből tízszeres összeget terhelt a számlájára, és hiába próbálta az ügyfélszolgálaton keresztül intézni az ügyet, nem járt sikerrel – ezért fordult a Facebook-csoport tagjaihoz. Az utas hangsúlyozta, hogy az Uber-sofőr végig kedves volt az út során, és a téves pénzlevonás után is mindenben próbált a segítségére lenni.
A taxis cég arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy jelenleg egy olyan új funkciót terveznek, amelynek keretében
a sofőrnek nem egyszer, hanem kétszer kell megerősítenie a viteldíjat, ha az előre meghatározott tartományon kívül esik,
ezáltal tovább minimalizálva az ilyen hibák lehetőségét. A vonatkozó szabályozásoknak megfelelően a sofőröknek manuálisan kell bevinniük a viteldíjat az alkalmazásba, és a tévedés – amelyről korábban beszámoltunk – éppen ebből a manuális folyamatból származott.
Az Uber arról biztosított, hogy együttműködnek a hatóságokkal annak érdekében, hogy átfogó megoldásokat találjanak az ilyen hibák és tévedések teljes kiküszöbölésére.
Döntött az Uber: drasztikus szigorítást vezettek be Budapesten
Az Uber április 21-től Budapesten is bevezette a Vezetési időkorlát funkciót. A rendszer, mely már világszerte sikerrel vizsgázott, a fővárosi utasokat és sofőröket is védi az esetleges kimerültség okozta balesetektől. 2025. április 21-től egyetlen Uber-sofőr sem lépheti túl a 12 órás – pihenés nélküli – vezetési időt.
A hosszú ideig tartó vezetés bizonyítottan növeli a fáradtságból eredő balesetek kockázatát. A budapesti taxitársaságok többsége mégsem szabályozza azt, hogy sofőrjeik meddig vezethetnek pihenés nélkül. Az Uber Afrikában, a Közel-Keleten, az Egyesült Államokban és Európa más országaiban már működteti ezt a rendszert, maximális elkötelezettséget mutatva ezzel a sofőrök, az utasok és a többi közúton közlekedő személy biztonsága iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.