Új kifejezést ízlelgetek. Úgy hívják: utódvédelem. Nem lehet másként nevezni azt, ami manapság egyre divatosabbá válik európai légiközlekedési körökben. Az eltűntek helyére lépő cégekre alkalmazható és sokak által támadott, mint az elődök esetében.
Itt van mindjárt a svájci és a belga példa, rögtön egyetlen esetbe vegyítve. A brüsszeli kormány naggyá teszi az eddig a Sabena árnyékában lévő Delta Air Transport nevű céget, amely rögtön átmenti a becsődölt anyavállalat le- és felszállási résidejeit a brüsszeli repülőtéren. Ez kulcselem, e nélkül esélye sem lenne arra, hogy túlélje a kritikus hónapokat. Az unióban soros belgák azzal érvelnek, hogy százezer állás forog kockán, mentsük hát, ami menthető.
A svájci kabinet és az államfő rávesz néhány kantont, nagybankot és milliomost, hogy együtt fedezzék a letűnt Swissair egyik leányának, a Crossairnek a feljavítását. Svájc persze nem uniós tag, de elméletileg neki is tilos lenne bevonni a közpénzeket. Zürichben is azt mondják: az nem lehet, hogy ne legyen nemzeti légitársaságunk, és itt is sokezres elbocsátásra hivatkoznak.
Az utódvédők -- mint lenni szokott -- most egymásnak estek. A belga kormány beperli a Swissairt, mert úgymond magára hagyta a fele részben övé Sabenát. A svájciak azért dühöngenek, mert szerintük a belgák rosszul kezelték a vagyont. A perpatvarban a Lufthansa is hallatja hangját: bírósággal fenyegette meg a belga és az olasz kormányt, mert saját nemzeti légi cégeinek hóna alá nyúlt.
Jó a Malévnek! Most bizonyíthatja piaci alkalmasságát, s eközben formálisan nem érheti az a vád, hogy csak állami mankóval tud fönnmaradni, hiszen még nem vagyunk uniós tagok. A belépés azonban nincs messze. Az utódvédelemre viszont nincs felkészülve a büdzsé. Hacsak nem akarja a kormány. A múltban sokszor akarta, ezért tartunk most itt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.