BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megváltozott az autópiac

Dzsunicsi Mijaszaka április óta tölti be a Toyota Motor Hungary (TMH) elnöki posztját. Európa azonban nem ismeretlen számára, hiszen hároméves amerikai kiküldetés után a kilencvenes évek végén Prágában irányította a márka csehországi forgalmazását.

Az amerikaiak nagyon racionálisan választanak autót, Európában – főleg Német- és Franciaországban – viszont sokkal lojálisabbak a nemzeti márkákhoz – válaszolja a kérdésre, hogy miben különböznek a piacok. Ezen persze némileg változtathat a Toyota azon törekvése, hogy a felvevőpiac közelében igyekszik gyártani. A legnagyobb japán márkának már vannak gyárai Francia-, Cseh-, Törökországban, szóval a Toyota egyre inkább helyi termékké válik, s így gyorsabban reagálhat a vásárlói igények változására.

A vásárlói szokások a különböző földrészeken alapvetően eltérnek: Japánban jobban kedvelik a szedánt és a fehér autókat, míg Európában a ferde hátú ötajtósok és az erősebb színek a népszerűbbek. De a TMH elnöke úgy érzi, egyre kisebbek a különbségek. Az üzleti kultúra terén azonban nem érez különbséget korábbi állomásai, valamint Japán és Magyarország között, szerinte csupán a vásárlók karaktere különböző.

És persze a konyha. Dzsunicsi Mijaszaka legfőképp a családot és a japán konyhát hiányolja külföldön. Gyerekei ugyanis Japánban járnak egyetemre. Szokás szerint, amíg a gyerekek kicsik, együtt van a család külföldön, de az iskolások általában már otthon élnek az anyával. Így aztán évente csak néhány alkalommal találkozhatnak.

Alighogy Magyarországra érkezett, szerinte hirtelen megváltozott a magyar autópiac. A nyár elejéig minden rendben volt, de a megszorító intézkedések bejelentése és a forint árfolyamának változása miatt júniusban elkezdődött a forgalomcsökkenés. Július elején szinte minden autómárka árai emelkedtek néhány százalékkal, de a vásárlóerő változása miatt hosszabb távra nem lehet prognózist készíteni – mondja a cégvezető, kiemelve, hogy a második fél évben az adók emelése és a kiadások növekedése miatt várhatóan kevesebben cserélik le az autójukat. Azt ugyanakkor nem hiszi, hogy a tehetősebbek számára készülő modellek – köztük a Toyota és a Lexus – hibrid kiviteleinek forgalmát jelentősen érintené a vásárlóerő szűkülése. A forgalomesés főleg a kiskocsiknál és az alsó-közép kategória olcsóbb modelljeinél várható. Ennek ellenére a TMH nem változtat jelentősen az értékesítési stratégiáján, de azon keményen dolgoznak, hogy az említett kategóriákban milyen promóciókkal lehet fenntartani az értékesítési szintet.

A forint árfolyamgyengülése nagy fejtörést okoz az importőröknek. A mi szemszögünkből az lenne a legjobb – mondja a márkaképviselet elnöke –, ha a kormány az euró mielőbbi bevezetésére törekedne, de előtte stabilizálni kell a helyi valutát.

Névjegy

CÉG

A Toyota Motor Hungary Kft.-t 1991-ben alapították.

Tulajdonosa 50-50 százalékban a Toyota Motor Europe és a Toyota kereskedőháza, a Toyota Tsusho Corp.

Az elmúlt években folyamatosan a legtöbbet értékesítő márkák közé tartozik.

Az első fél évben a személyautók piacán részesedését 5,8 százalékról 6,7 százalékra növelte több mint 6500 kocsi eladásával.

Dzsunicsi Mijaszaka (56)

1973-ban került a Toyotához, a Meiji Egyetem közgazdászdiplomájával

1987-ig piacelemzéssel és terméktervezéssel foglalkozott

1988-tól a Toyota Motor Sales USA Inc. vezető koordinátora

1991-től a Toyota Motor Japánon kívüli piacainak tervezési főosztályvezetője

1999–2002: a Toyota Motor Czech elnöke

2006: A Toyota Motor Hungary elnöke

A Toyota Motor Hungary Kft.-t 1991-ben alapították.

Tulajdonosa 50-50 százalékban a Toyota Motor Europe és a Toyota kereskedőháza, a Toyota Tsusho Corp.

Az elmúlt években folyamatosan a legtöbbet értékesítő márkák közé tartozik.

Az első fél évben a személyautók piacán részesedését 5,8 százalékról 6,7 százalékra növelte több mint 6500 kocsi eladásával.

Dzsunicsi Mijaszaka (56)

1973-ban került a Toyotához, a Meiji Egyetem közgazdászdiplomájával

1987-ig piacelemzéssel és terméktervezéssel foglalkozott

1988-tól a Toyota Motor Sales USA Inc. vezető koordinátora

1991-től a Toyota Motor Japánon kívüli piacainak tervezési főosztályvezetője

1999–2002: a Toyota Motor Czech elnöke

2006: A Toyota Motor Hungary elnöke-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.