A magyar teherfuvarozók arról tájékoztatták orosz és ukrán partnereiket, a vasúti szállítmányozókat, hogy ne adjanak fel olyan árut, mely átrakást igényel Záhonyban. A bejelentés drasztikusan rontotta a záhonyi körzet fuvarpiaci pozícióit és katasztrofális hatással volt a helyi munkaerő-piaci helyzetre.
- Ezután kötelességemnek éreztem, hogy megtudjam ennek a döntésnek az okait. Utána néztem a MÁV-nál, és először azt a választ kaptam, hogy nincs elég normál vasúti teherkocsi, ezért nehezült meg az áruk továbbszállítása. Ugyanakkor megtudtam, hogy a MÁV néhány éve nagyszámú, mint később kiderült, kétezer darab vasúti teherkocsit feleslegesnek ítélt, leselejtezett és ócskavasként értékesített – mondta Szép Béla, aki szerint ezután világossá vált, hogy a két állítás közül csak az egyik igaz.
Szeptember másodikán a rendőrség átmenetileg őrizetbe vette Kovács Imrét, a MÁV Cargo vezérigazgatóját, és két közvetlen munkatársát, Lékai Gusztáv szolgáltatási igazgatót és Orosz Balázs jogi igazgatót. Egy nappal később kiengedték őket, de a vizsgálat folytatódik. Szép szerint igaza lehet annak a politikus barátomnak, aki azt mondta: „Jól beletenyereltél ebbe az ügybe.”
- Záhonyban élek, ezt az egész ügyet a választókerületem szemszögéből szemléltem. Záhony egykor nagy forgalmi központ volt, ma már sajnos nem az. Folyamatosan kiszorulunk a nemzetközi fuvarpiaci versenyben, mert a MÁV Cargo monopol helyzetével visszaélve olyan fuvardíjakat számít fel, amely jócskán meghaladja a szlovák vagy a lengyel tarifákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.