BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Háború idején nem tiltakoztak a vadászgépek "repkedése" ellen

A hazánk légterét védő Gripeneknek és MiG-29-eseknek kicsi Kecskemét légtere. Elkerülhetetlen, hogy gyakorlatozás közben az ország más városai fölött átrepüljenek. Az ott lakók viszont tiltakoznak a zaj miatt.

Hét-nyolcszáz kilométeres sebesség mellett lehetetlen minden települést kikerülni. Képtelenség úgy megtervezni a pilóták kiképzését, hogy csak lakatlan terület fölött repüljenek - állítja Szabó Topi Zoltán egykori világbajnok vadászpilóta - írja a BAON.

- Tudomásul kell venni: az ország légterét a pilótáink csak úgy tudják megvédeni, ha erre felkészülnek. Elgondolkodtató, hogy a délszláv válság idején senki nem tiltakozott a biztonságunkat szavatoló vadászgépek repülése ellen.



A városok elkerülése ráadásul nem csak kiképzési szempontból volna helytelen, de a sok kitérő miatt a repülési távolság is megnövekedne, ami viszont rengeteg plusz költséggel is járna.

A Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis volt vadászpilótája MiG-21-essel és MiG-29-essel is repült. Elmondta: vannak olyan kiképzési feladatok, amelyek kizárólag nagy távolságokon hajthatók végre. Ilyenek például az úgynevezett légtérrepülés, az éjszakai kiképzés és az elfogás gyakorlása.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.