A modell technikája a tisztán elektromos üzemet éppúgy lehetővé teszi, mint csupán a belsőégésű motor erejének kiaknázását, vagy éppen mindkét hajtásmód közös alkalmazását. A nulla széndioxid-kibocsátású, teljes mértékben elektromos üzemmód 60 kilométer/óra sebességig alkalmazható, a belsőégésű motor pedig a terhelés függvényében igény szerint kapcsolódik a hajtásba, s 65 kilométer/óra alatt motorfék-üzemben önműködően leáll.
Az autó hajtásrendszerét egy 300 kW/407 LE teljesítményű, a BMW TwinPower Turbo technikájával működő, V8-as benzinmotor, valamint két, 67 kW/91 LE illetve 63 kW/86 LE névleges teljesítményű elektromos motor alkotja. A menetteljesítmények és az üzemanyag-fogyasztás rendkívül kedvező viszonyának köszönhetően a BMW ActiveHybrid X6 a hibridjárművek körében, illetve a BMW X-modelljeinek vetélytársai között egyaránt még magasabbra emelte a mércét.
Álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, az EU5 szabvány szerinti tesztcikluson mért üzemanyag-fogyasztása pedig 100 kilométerenként csupán 9,9 literre, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 231 grammra adódik
A két elektromotor és a Kettősüzemű Aktív Sebességváltó (Two-Mode Active Transmission) alkalmazásával a BMW ActiveHybrid X6 kétféle üzemmódot is kínál. Az egyik az elindulás és az alacsonyabb sebességtartomány, míg a másik a magasabb tempók során aktív.
A BMW ActiveHybrid technika segítségével elérhető megtakarítás így minden terhelési és sebességi tartományban biztosított, miközben az elektromos motorok, valamint a három bolygóműves egység illetve négylamellás tengelykapcsoló alkotta hétfokozatú automata sebességváltó mindenkor gondoskodik a BMW modelljeire jellemző, hangsúlyosan dinamikus menetteljesítményekről
[enews_gallery id='112980']