Messze még a Kánaán: hogyan látják a magyarok az árakat?
A márciusi, idei mélypontot jelentő 37 pont óta folyamatosan javul a Nielsen piackutató Fogyasztói Bizalmi Indexe. Az egyaránt 48 pontos júliusi és augusztusi mutató azonban még mindig messze elmarad attól, amit optimistának nevezhetnénk - mutat rá a jelentés.
Továbbra is a vásárlási hajlandóság mutatja a legkedvezőbb képet, amit a közeljövőbeli személyes anyagi helyzet megítélése követ. Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről nyilatkoztak a megkérdezettek leginkább borúlátóan. Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet, de gyakorlatilag általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között szoktak mozogni a számok.
Az augusztusi, 48 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően bizakodóbbak a legnagyobb jövedelműek mellett a budapestiek, valamint az egyetemet vagy főiskolát végzettek. Az index kiszámításának tényezői közül személyes anyagi helyzetét jónak látja a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 11 százaléka, míg májusban csak 7, júliusban pedig 12 százalék. Rossznak 37 százalék tartja saját pénzügyi kilátásait, szemben a márciusi 51 százalékkal. Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 63 százaléka mondta a márciusi mélypontkor azt, hogy rosszak, míg augusztusban 49 százalék. A „jó” véleményt képviselők aránya a júliusi 7-ről most 6 százalékra változott.
Fogyasztói Bizalmi Index
Forrás: Nielsen piackutató
(2009)
Február 45
Március 37
Április 40
Május 40
Június 45
Július 48
Augusztus 48


