BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Messze még a Kánaán: hogyan látják a magyarok az árakat?

Az idei legmagasabb, 48 pontos júliusi szinten maradt augusztusban a Fogyasztói Bizalmi Index, a Nielsen piackutató vállalat havi mutatója. Az országos, 48 pontos átlaghoz képest kiemelkedik a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb jövedelműek 65 pontos Fogyasztói Bizalmi Indexe.

A márciusi, idei mélypontot jelentő 37 pont óta folyamatosan javul a Nielsen piackutató Fogyasztói Bizalmi Indexe. Az egyaránt 48 pontos júliusi és augusztusi mutató azonban még mindig messze elmarad attól, amit optimistának nevezhetnénk - mutat rá a jelentés.

Továbbra is a vásárlási hajlandóság mutatja a legkedvezőbb képet, amit a közeljövőbeli személyes anyagi helyzet megítélése követ. Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről nyilatkoztak a megkérdezettek leginkább borúlátóan. Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet, de gyakorlatilag általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között szoktak mozogni a számok.

Az augusztusi, 48 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően bizakodóbbak a legnagyobb jövedelműek mellett a budapestiek, valamint az egyetemet vagy főiskolát végzettek. Az index kiszámításának tényezői közül személyes anyagi helyzetét jónak látja a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 11 százaléka, míg májusban csak 7, júliusban pedig 12 százalék. Rossznak 37 százalék tartja saját pénzügyi kilátásait, szemben a márciusi 51 százalékkal.  Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 63 százaléka mondta a márciusi mélypontkor azt, hogy rosszak, míg augusztusban  49 százalék. A „jó” véleményt képviselők aránya a júliusi 7-ről most 6 százalékra változott. 

Fogyasztói Bizalmi Index
Forrás: Nielsen piackutató
(2009)
Február    45
Március    37
Április      40
Május       40
Június       45
Július        48
Augusztus 48 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.