Reklámháború - Újabb csapást mérne a Yahoo-ra a Google
A most bemutatásra kerülő szoftver úgy köti össze a hirdetőket és a hirdetési felületek tulajdonosait, mint a tőzsde, az üzletek pedig percek alatt megszülethetnek. A Google vezére, Eri E. Schmidt már korábban hangsúlyozta, hogy a display hirdetések jelentik a terjeszkedés területét most, hogy a szöveg alapú reklámozás növekedése megtorpant – írja a New York Times.
A Google egyébiránt éppen a keresési találatokhoz kapcsolt szöveges hirdetésekből szerzi bevételének jelentős részét. A keresőóriás irányváltási szándékát jelezte, hogy a 3,1 milliárd dollárért megvásárolta a területen működi DoubleClick céget, amelynek tapasztalatait most hasznosítja. A DoubleClick Ad Exchange a cég alelnöke szerint mindenki számára megnöveli majd a display hirdetési tortát. A gyakorlatban ez a Yahoo megtámadását jelenti, hiszen a piac ezen részét hosszú ideje a rivális uralja.
Az elemzők szerint a Google lépése felrázhatja a piacot és a rendszer segítségével a reklámozók gyakorlatilag mindenkit elérhetnek az interneten. Erre jelenleg csak néhány nagy portálon, például a Yahoo-n keresztül van lehetőség.
A ThinkEquity Partners elemzője szerint nem valószínű, hogy a Google szolgáltatásával jövőre utolérné a Yahoo-t, hosszú távon ugyanakkor a prémium márkák közé kerülhet a marketingesek körében. A Google lépése egyébként a riválisokat is segítheti, ha ennek köszönhetően a cégek hozzászoknak az internetes reklámkereskedelemhez.


