BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Műszaki vizsga – Eddig csak kenőpénz kellett, autó nem

Egy személygépkocsi – tulajdonosa és a vizsgaállomás pechére – pont akkor ment át a műszaki vizsgán, amikor Olaszországban gyorshajtáson érték, lefotózták és megbírságolták az autót. Ahhoz ugyanis, hogy egy autó megfeleljen a műszaki vagy éppen a környezetvédelmi felülvizsgálaton, eddig a legkevésbé a kocsira volt szükség. Kenőpénzre annál inkább – fogalmaz a Népszabadság.

Azt mindig lehetett tudni, hogy a gépjárművek műszaki vizsgáztatásán bármi megtörténhet. Némi kenőpénz ellenében bármelyik autó forgalmijába belekerülhet az érvényesítő címke, függetlenül a járgány életkorától, műszaki állapotától, a motor és a fékek minőségétől. Sőt, még az is megtörténhet, hogy az autó ott sincs, amikor a vizsgasoron a paramétereit tesztelik. Egyszer állítólag egy autós úgy bukott le, hogy éppen akkor fotózták le Olaszországban gyorshajtásért, amikor hivatalosan az autót egy magyarországi műszaki vizsgáztatóállomás vizsgasorán ellenőrizték.

A két információ – akkor még a véletlennek köszönhetően – találkozott. Következménye persze csak az autós számára lett: újra le kellett vizsgáztatni, immár szabályosan, a járművét. A vizsgáztatóknak meg tudomásul kellett venniük, hogy ezentúl odafigyel majd rájuk a hatóság. Gondolom, halálra aggódták magukat emiatt.

Visszaélések persze mindig voltak – szögezi le a Népszabadság. Aki nem tudta felkészíteni a vizsgára az autóját, mert nem ért rá a szerelő, vagy nem volt pénze a szükséges javításokra, mindent megtett annak érdekében, hogy forgalomban maradhasson a kocsi. Ugyanez igaz a környezetvédelmi felülvizsgálatra is.

Mindezt eddig is tudtuk, talán csak a mértéke nem volt közismert. Lovas Károly Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) operatív elnökhelyettese megdöbbentő adatokat közölt erről. A műszaki vizsgán száz autóból három-négy bukik el. Ám amikor a sikeresen levizsgáztatott 96-97 autót szúrópróbaszerűen ellenőrizték, kiderült, hogy legalább nyolc-tíz olyan van köztük, amelyeket mért paramétereik alapján nem lett volna szabad egy alapos nagyjavítás nélkül visszaengedni a forgalomba.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek