BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden ötödik magyar bizakodik pénzügyekben

Minden ötödik magyar megkérdezett jónak tartja személyes pénzügyi kilátásait a következő tizenkét hónap során. Magyarországon megint javult a Fogyasztói Bizalmi index idén tavasszal, habár 61 ponttal még nem éri el a válság előtti magasabb mutatókat.

A 3 pontos javulás őszhöz képest beleillik a pozitív nemzetközi trendbe. Többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató vállalat Globális Fogyasztói Index kutatása 54 országban, köztük Magyarországon, idén március-áprilisban.
 
Magyarországon a személyes pénzügyi helyzet megítélése legkedvezőbb, az index három alkotó része közül. Megkérdezett honfitársaink 21 százaléka jónak ítéli meg saját pénzügyeit a következő tizenkét hónapban. Tavaly ilyenkor még csak 13 százalék nyilatkozott így. 

Szintén pozitívabb a válaszadók véleménye az országos munkahelyi kilátásokról. Ősszel mindössze 4 százalékuk látta jónak a helyzetet a következő tizenkét hónapban, most tavasszal 9 százalék. Az index harmadik eleme, hogy az emberek mennyire tartják kedvezőnek a jelen időszakot, számukra szükséges árucikkek megvásárlása szempontjából. Itt a megkérdezettek 19 százaléka vélekedett úgy, hogy jó a helyzet; arányuk 3 százalékponttal kevesebb, mint ősszel.

Globálisan a Fogyasztói Bizalmi Index átlagosan 92 pont, az elmúlt két évben a legmagasabb. Már csak 2-7 ponttal marad el a 2005-2007 közötti évek mutatóitól. Ősszel a magyarországi indexnél Európában még három országban tárt fel a Nielsen alacsonyabb mérőszámot. Most ötöt előzünk meg: Horvátországot (48 pont), Portugáliát (51), Litvániát (46), Lettországot (53) és Görögországot (57). Az említett országok mutatói globálisan is a legalacsonyabbak. Ami a trendeket illeti: A vizsgált 23 európai ország közül hétben lett kisebb a mutató, a tavalyi második félévhez képest: Dánia, Észtország, Görögország, Litvánia, Németország, Olaszország és Portugália.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.