Bevásárol Győrben a Coop Szolnok
Folytatja a terjeszkedést és a portfólióbővítést a Coop Szolnok Kereskedelmi Zrt – jelentette be a társaság. Az élelmiszer-kereskedelmi vállalat év végéig felvásárolja a szintén a Coop csoporthoz tartozó Coop Győr Zrt.-t, azt követően, hogy az elmúlt évben már bekebelezte a debreceni Héliker Zrt.-t.
A Coop Győr felvásárlása révén a jövő év tavaszától a szolnoki cégcsoport már kilenc megye 87 településén 174 üzletet működtethet. Összes eladóterülete 45 ezer négyzetméterre, alkalmazottai száma 1800-ra növekszik, forgalma pedig várhatóan megközelíti a 30 milliárd forintot.
A Coop Szolnok jelenlegi árbevételének 40 százalékát adja a két megyeszékhelyen – Szolnokon és Debrecenben – elért forgalom, noha a cégnek nyolc megyében együttesen 136 üzlete van.
A régióban a Tisza-Coop Nagykereskedelmi Zrt. szállítja az árut a másfél ezer alkalmazottat foglalkoztató társaságnak, de a Coop Szolnok nem csupán vásárol, hanem termel is: augusztusban kezdte meg ugyanis a munkát a társaság sütőüzeme, a Cipó-Ház Sütőipari Kft., amely már most bővítés előtt áll, hiszen csupán 34 üzletet tud ellátni.
A Coop Győrnek szintén van sütőüzeme, s emellett cukrászata és húsfeldolgozója is. Ez utóbbi, a húszfős Észak-hansági Húsfeldolgozó Kft. a tavalyi 457 millió forintos nettó árbevételéből 390 milliót az anyacég hálózatában ért el, a többit külső megrendelőknek szállította. A győri Coop 38 üzletét a szombathelyi Hétforrás Nagykereskedelmi Zrt. látja el áruval.
A tervszerűen terjeszkedő Coop Szolnok azt remélte, hogy a 2008-ban 8,7 milliárd forintos árbevétel mellett 152 milliós veszteséget elkönyvelt Héliker Zrt. megvásárlásával kilencmilliárddal megnövelheti 17,5 milliárd forintos forgalmát.
Ám az élelmiszerpiacon 2007 óta tartó forgalomesés – az árbevétel mellett az értékesített mennyiség is folyamatosan csökken – nem kedvezett a tervek megvalósításának. Két év alatt ugyanis 15-ről 25 százalékra nőtt az álatalános forgalmi adó mértéke, esett a hazai fogyasztók vásárlóereje. Nem használt a társaság kilátásainak az sem, hogy az adókedvezmények módosításával egyeduralkodóvá tették a melegétel-utalványt, emiatt az élelmiszer-kereskedők hátrányt szenvedtek, és ez is hozzájárult az értékesített árumennyiség csökkenéséhez. DK


