A Samsung letaszította a "trónról" a Nokiát
Az IDC vállalati kutatóintézet felmérése szerint a dél-koreai Samsung megtörte a Nokia piacvezető uralmát a nyugat-európai országokban. Az intézet adatai szerint 2011 első negyedében a Samsung több telefont adott el, mint finn konkurense. A Samsung eladása egy év alatt öt százalékkal emelkedtek, míg a Nokia ugyanezen idő alatt 10 százalékos forgalomcsökkenést regisztrált a vizsgált országokban.
A Samsungnak így 29 százalékra nőtt a piaci részesedése, míg a Nokiáé 28 százalékra mérséklődött. A Nokia öt éve őrizte piacvezető szerepét a térségben. Az IDC szerint az Apple részesedése már 10 százalékra tehető.
A Nokiának eközben komoly kihívásokra kell válaszolnia: a drágább árkategóriájú okostelefonok piacán egyre kevésbé tudja felvenni a versenyt a konkurensekkel, elsősorban az Apple iPhone-jával. Egyes piackutatók szerint a Nokiát már a globális piacon is lekörözték. Az Apple ugyan mennyiséget tekintve jóval kevesebb telefont ad el, mint a Nokia, az Apple készülékei azonban jóval drágábbak is. A folyamatot mutatja az IDC azon adata, mely szerint a finn gyártó okostelefonjainak piaci részesedése az egy évvel ezelőtti 41 százalékhoz képest 20 százalékra esett.
Az IDC elemzője, Francisco Jeronimo az intézet által kiadott közleményben úgy vélte: az eredmények azt mutatják, hogy milyen változékony a piac, s azt is, hogy nem szabad alábecsülni a piaci tendenciákat. A Nokia Európa egyik legelismertebb márkája, de mégis a Samsung volt az, amely előbb felismerte a piaci trendeket, s válaszolni is tudott rájuk.
A dél-koreaiak ugyanis előbb léptek az érintőképernyős készülékek irányába, s erősen koncentrált a Google Android platformjára, így erős középárkategóriás készülékekkel tudott előrukkolni.
Jeronimo szerint a Nokiának lehet erős márkaismertsége, s nagy piaci részesedése, de ha nem figyel, azt a versenytársak egy pillanat alatt elveszik.


