Az irodatechnikai készülékek gyártójaként ismert Konica Minolta a digitális nyomdai berendezések magyarországi piacán is növelni akarja a részesedését – jelentette be csütörtöki tájékoztatóján Václav la Rosé Kovarik, a budapesti leánycég új ügyvezető igazgatója. Az itteni nyomdaipari üzletágat létrehozó Székely Dániel üzletfejlesztési igazgató ennek kapcsán kiemelte, a társaság által tavaly eladott eszközöknek már a negyede volt ebbe a kategóriába sorolható.
Elhangzott, hogy ma még túlontúl szétaprózott a magyarországi nyomdapiac, a következő években ennek erőteljes konszolidációja várható. A digitális nyomdai eszközök már képesek felvenni a versenyt az offszet technológiával. A megrendelések között is egyre több a kisebb nyomatszámú feladat, amit az újfajta digitális berendezésekkel költséghatékonyabban lehet megoldani.
A 2008-ban 3,9 milliárd forint bevételt elkönyvelt hazai leánycég tavalyi forgalma már meghaladta az 5 milliárd forintot, az idei terv 6 milliárd lesz. A változás lényege, hogy az új menedzsment új elgondolásokat hozott a vállalkozásba "a doboz tologatást" a szolgáltatói szemlélet váltotta fel, országossá tette a szervízhálózatot - emelte ki Roman Tihelka, az Ukrajnába távozó ügyvezető igazgató.
A szolgáltatásban a gazdasági világválság hatására elsősorban az irodatechnikához köthető költséghatékony megoldások kerültek előtérbe. Ezek révén egy közepes méretű cégnél évi 20-30 millió forint megtakarítást is el lehetett érni a nyomtatásban.
A Konica Minolta központjában úgy döntöttek, hogy a szerbiai jelenlétet is önálló leányvállalattal erősítik meg. Ez utóbbit a magyarországi leánycéghez sorolták. Az ottani tevékenység kiépítéséhez számítanak a magyarországi szakemberekre, akik közül 14-en dolgoznak jelenleg Szerbiában - mondta az ottani üzletfejlesztéssel is megbízott Székely Dániel.