Segítenének a bankváltásban
A pénzügyi felügyelet (PSZÁF) fogyasztóvédelmi intézkedéscsomagot dolgozott ki a bankváltás elősegítésére: vezetői körlevélben határozta meg a téma kapcsán elvárt jó gyakorlatokat, a fogyasztók figyelmét pedig ügyfél-tájékoztatókban hívja fel a bankváltás lehetőségére – közölte lapunkkal a felügyelet. A PSZÁF közleménye rámutat: a hitelintézeti számlatermékek és kapcsolódó szolgáltatások díjainak közelmúltban történt emelkedése miatt felértékelődött a bankváltás jelentősége. A felügyelet tapasztalatai szerint ugyanakkor kis mértékben fordul elő bankváltás a lakossági piacon, és az ezzel kapcsolatos eljárásra ma nincs jogszabályi előírás sem. A PSZÁF pedig vizsgálódásai során megállapította: a pénzügyi intézmények bankváltással kapcsolatos tájékoztatási gyakorlata számos esetben nem kielégítő.
A PSZÁF vezetői körlevelében azt kéri a szolgáltatóktól: az intézmények készítsenek egy egyoldalas, a lényegi információkat közérthető, átlátható nyelven összefoglaló dokumentumot, amelyben a bankváltással összefüggő tudnivalókat mutatják be a fogyasztóknak. Egyebek közt hívják fel a figyelmet arra: a bankváltás nyomán a meglévő bankszámla akkor szűnik meg, ha azt az ügyfél kifejezetten kéri.