Magas nézettséggel büszkélkedik az állami média
A hirado.hu-n azzal büszkélkedik az állami média: az indulás napján, március 15-én 3,5 millió fő volt a csatorna összesített elérése a Nielsen Közönségmérés szerint.
Az öt közszolgálati adó együttes napi elérése az idei év megelőző tíz vasárnapi napjához képest 12 százalékkal nőtt március 15-én, ami azt jelenti, hogy a kumulált elérés mutató szerint, összesen 5,3 millióan kapcsoltak a közmédia műsorára. Ez azonban az összes állami tévéadót jelenti, de az M1 műsorainak nézettségére is büszkék: mint írják, a napi elért közönség a megújulás első napján 3 millió 535 ezer fő volt.
Kevésbé szép ez a szám, ha úgy nézzük, hogy azt jelenti: ennyien voltak azok, akik legalább egy percre odakapcsoltak - azaz arról, hogy hányan voltak, akik tartósan ott is maradtak, nem mondanak ezek az adatok semmit. Az állami tévét tartósan nézőkről gyengébbek a számok: 18 923 fő volt az M1 első napjának átlagos nézőszáma a kereskedelmi tévékben célcsoportként emlegetett 18-49 éves korosztályban. A közmédia reggeli magas nézettsége nagy része a reggeli Forma-1-közvetítésnek köszönhető a Duna tv-n, akkor 42,8 százalékos volt a nézettség az Index szerint. Az M1 közönségaránya este 7 és 11 között mért főműsoridőben 1,1 százalékos volt, ami kb. 12 ezer nézőt feltételez félórás átlagot számolva - számolt a portál. A Nielsen mérése szerint 17:45-kor 0,0 százalékos volt az M1 nézettsége.


