BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magas nézettséggel büszkélkedik az állami média

Hiába a napközbeni összeomlás, a technikai hibák sorozata és az időnként 0,0 százalékos nézettségi adat, az MTVA büszkén hirdeti az új állami hírtelevízióvá átalakított M1 nézettségét.

A hirado.hu-n azzal büszkélkedik az állami média: az indulás napján, március 15-én 3,5 millió fő volt a csatorna összesített elérése a Nielsen Közönségmérés szerint.

Az öt közszolgálati adó együttes napi elérése az idei év megelőző tíz vasárnapi napjához képest 12 százalékkal nőtt március 15-én, ami azt jelenti, hogy a kumulált elérés mutató szerint, összesen 5,3 millióan kapcsoltak a közmédia műsorára. Ez azonban az összes állami tévéadót jelenti, de az M1 műsorainak nézettségére is büszkék: mint írják, a napi elért közönség a megújulás első napján 3 millió 535 ezer fő volt.

Kevésbé szép ez a szám, ha úgy nézzük, hogy azt jelenti: ennyien voltak azok, akik legalább egy percre odakapcsoltak - azaz arról, hogy hányan voltak, akik tartósan ott is maradtak, nem mondanak ezek az adatok semmit. Az állami tévét tartósan nézőkről gyengébbek a számok: 18 923 fő volt az M1 első napjának átlagos nézőszáma a kereskedelmi tévékben célcsoportként emlegetett 18-49 éves korosztályban. A közmédia reggeli magas nézettsége nagy része a reggeli Forma-1-közvetítésnek köszönhető a Duna tv-n, akkor 42,8 százalékos volt a nézettség az Index szerint. Az M1 közönségaránya este 7 és 11 között mért főműsoridőben 1,1 százalékos volt, ami kb. 12 ezer nézőt feltételez félórás átlagot számolva - számolt a portál. A Nielsen mérése szerint 17:45-kor 0,0 százalékos volt az M1 nézettsége.

Az első nap tragikomédiába illő jelentei és néhol 0,0 százalékos nézettsége után hétfőn is jócskán eltértek az eredeti műsortervektől az állami tévén. A délután az előzetesen tervezett programtól eltérve órákon át adták megszakítás nélkül a parlamenti ülést, állítólag azért, mert több műsor nem készült el időre. Az MTVA ezt cáfolta, szerintük csupán arról volt szó, hogy a parlamenti adásnak volt nagyobb hírértéke.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.