A divatos motorméret-csökkentési trendből egyetlen kategória sem maradhat ki, manapság már arra sem kapjuk fel a fejünket, ha egy komoly méretű autóban 1,4 literes erőforrás dolgozik.
Ehhez képest a Mazda egészen másképpen válaszol a kor kihívásaira, hiszen kis hengerűrtartalmú feltöltött benzines hiányában egy 2,5 literes atmoszferikus erőforrást kínál alternatívaként az izmosabb motorra vágyóknak. Papíron semmi extrát nem nyújt a Skyactiv blokk, feltéve, ha leszámítjuk a szokatlanul magas, 13:1-es sűrítési arányt, a 192 lóerő és a 256 Nm miatt egyértelmű, hogy nincs „túlhúzva”.
A gyakorlat azonban meglepetéssel szolgál: hiába beszélünk szívómotorról, nagyon nyomatékosnak érezzük, ráadásul könnyedén pörög fel, és energikusan gyorsítja az autót. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a 2,5-ös motorhoz alapáron járó hatgangos automata váltó gyorsan, tökéletes ütemben cserélgeti az áttételeket, az is nyilvánvalóvá válik, hogy nem kell feltétlenül 8 vagy 9 fokozat és duplakuplungos szerkezet egy váltó jeles bizonyítványához.
Mindemellett a csupán 1440 kg-os tömeg is érzékelteti, hogy a Mazda minden területen lejjebb akarta szorítani a fogyasztást, de a 6,9 literes tesztátlag ezzel együtt is bravúros.
A modellfrissítés során a jól bevált ráncfelvarrás „szokását” alkalmazták: módosítottak a futóművön, és hatékonyabb a hangszigetelés. Ennek ellenére a rugózáson lenne mit csiszolni. A 6-os sima útfelületen tényleg élvezetesen vezethető a precíz kormánnyal és a feszes futóművel, de a magyar valóságban jobban jönnének a puhább gátlók.
Van azonban olyan újítása a 6-osnak, ami piactól és országtól függetlenül fontos és ajánlható. A CX-5-össel együtt az új 6-os a Mazda első modellje, amely megkapta a márka full-LED-es fényszóróját. Az hagyján, hogy nagyon látványos a nappali fény és az egész lámpatest, de a fontos az, hogy a szembejövőt vakítás nélkül „körbevilágítja” az adaptív fényszóró oldalanként négy, nagy fényerejű diódája.
Több full-LED-es fényszóróval ellentétben itt nem éles a fény–árnyék-határ, vagyis kevésbé fárad a szemünk sötétben. Emellett a head-up display, a fáradtságfigyelő és a számos radaros és kameraalapú vezetéstámogató rendszer (sávtartó, hátsó keresztirányú forgalomfigyelés) mutatja, hogy a Mazda erre a területre is nagy hangsúlyt helyezett. Kisebb figyelmet fordítottak ugyanakkor a belső látványossá tételére, de jó hír, hogy a 6-os is megkapta az MZD Connect fejegységet, amely álló helyzetben érintőképernyővel is kezelhető. Érdekes, de annyira remek a tekerőgombos kezelés, hogy csak a próba kedvéért használtam néha a képernyőt.
A navigáción a magyar fejlesztésű iGo rendszer fut: térképadatbázisához három éven át jár ingyenes frissítés. Ami a helykínálatot illeti, nem tud bravúrral szolgálni a 6-os, a hátsó lábtér inkább csak átlagos a kategóriatársakhoz viszonyítva, ahogyan az 522 literes csomagtér sem kiemelkedő a kombik mezőnyében. Persze négy felnőttnek minden körülmény között kényelmes a 6-os, és az enyhén feszes tömésű ülések is komfortosak. A 2,5-ös motorral ellátott 6-os kombi csak gazdag felszereltséggel érhető el (Revolution Top és Revolution Top SD). Vagyis a 9,7 millió forintos árban már benne vannak a LED-es fényszórók, a navigáció és a borülések is.
segítségével monitorozza az útviszonyokat és a vezető szándékát (gázállás, kormányelfordítási szög), és már akkor képes nyomatékot „küldeni” hátra, amikor még az első kerekeknél nincs tapadásvesztés.
A 150 lóerős AWD (csak kézi váltóval) 9,11, míg a 175 lóerős 4x4-es (csak automatával) 10,73 millió forinttól vihető
haza. Az összkerékhajtás
60 kg-mal növeli a tömeget.
segítségével monitorozza az útviszonyokat és a vezető szándékát (gázállás, kormányelfordítási szög), és már akkor képes nyomatékot „küldeni” hátra, amikor még az első kerekeknél nincs tapadásvesztés.
A 150 lóerős AWD (csak kézi váltóval) 9,11, míg a 175 lóerős 4x4-es (csak automatával) 10,73 millió forinttól vihető
haza. Az összkerékhajtás
60 kg-mal növeli a tömeget. Összegzés Bár a beltér dizájnja egyszerű néhány konkurenséhez képest, és a rugózás is lehetne jobb, összességében nagyon érett, jól átgondolt autó a frissített 6-os. Ebbe a felszereltségbe és hajtásláncba még a szőrösszívűek is nehezen tudnak belekötni. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.