Csődöt mondott az informatikai rendszer, kárpótolják az utasokat
Hűvösen, még a két százalékot sem elérő árfolyamcsökkenéssel reagált a piac a Delta Air Lines történetének eddigi legnagyobb kényszerleállására, amely hétfőn ezer belföldi és nemzetközi járat törléséhez és 2900 járat késéséhez vezetett. A Delta atlantai központjában áramkimaradás volt, és néhány kulcsfontosságú hálózati eszköz nem kapcsolt át a tartalék áramforrásra, emiatt összeomlott az egész helyfoglalási és jegykezelési rendszer. Az Egyesült Államok bevétel alapján második legnagyobb légitársaságánál folyó vizsgálat kizárta, hogy hackertámadás történt volna, de a helyi áramszolgáltató, a Georgia Power sem vállalja a felelősséget. Az áramszünet ugyan náluk történt, de a Deltán kívül egyetlen másik ügyfelük sem jelezte, hogy kár érte volna. Arról pedig nem tehetnek, hogy a szünetmentes áramforrások csődöt mondtak Atlantában. Ed Bastian, a Delta vezérigazgatója mindenesetre a bocsánatkéréssel nem várta meg a vizsgálat végét, videoüzenetben kért elnézést a megvárakoztatott utasoktól, és 200 dolláros, természetesen a Delta járataira érvényes kuponnal kárpótolta őket. Akik külföldön ragadtak, vagy három óránál többet késett a gépük, a távolságtól és a csúszástól függően visszatérítést kérhetnek.
Még kedden is voltak olyan utasok, akik várakozni kényszerültek, de a helyzet lassan normalizálódik – írta a CNBC. A lemaradt utasok számára ugyanis elég nehéz helyet találni a csúcsszezonban, amikor a Delta járatai is 87 százalék feletti kihasználtsággal repülnek. A szállított utasok száma alapján a Deltát globálisan csak az American és a Southwest Airlines előzi meg, a Delta tavaly az IATA adatai szerint 138,8 millió utast szállított.


