A PwC szerint az önvezető járművek megjelenése gazdasági értelemben elsősorban a távolsági áruszállítást forradalmasíthatja az Egyesült Államokban. De a robotok nem minden téren tudják kiváltani az emberi munkaerőt, akkor sem, ha a technikai feltételek adottak lennének – húzza alá írásában a Los Angeles Times. Ennek egyik oka anyagi, a másik jogi. Egyrészt a robottechnika kifejlesztése és fenntartási költségei egyelőre túl magasak az adott munkát elvégző dolgozók béréhez képest, másrészt az ellenőrzött körülmények közül kikerülő technika, például az önvezető autók esetében adódik a kérdés, hogy bármilyen meghibásodás, baleset kinek a felelősségét veti fel. Ennek a problémakörnek a szabályozásához jellemzően több idő kell, mint a technika kifejlesztéséhez. Ékes példa erre a drónhasználat körüli jogalkotási mizéria, ami a lehetőségek kihasználásával szemben jobbára a tiltásokra alapoz, mondván: abból nem lehet baj.